neljakümne teine nädal: üllatuspidu, leer

LØRDAG§LAUPÄEV 28.05.2022

Täna oli Tom Arildi salajase üllatuspeo päev. Söögilauad pandi üles garaažis. Kokku oli meid kuskil 20 ringis ja mõned tõid süüa kaasa. Kella poole 18 paiku tuli Tom Arild koos vanavanemate koju, tal polnud aimugi. See oligi kogu päev. Saime umbes 6/7 erinevat kooki mekkida. Peale pidu ikka pidin natuke Kätekat vaatama ja Genshinit pelama.

SØNDAG§PÜHAPÄEV 29.05.2022

Leer ehk norra keeles konfirmasjon on siin väga suur teema. Pea kõik norra lapsed läbivad leerikooli ca 15-aastaselt. Tänapäeval proovitakse leida mingeid muud võimalusi, kui leerikoolis kristlikult ei taha käia. Traditsiooni tahetakse elus hoida, aga mitte enam nii kristlikult. Näiteks mu eelmine vahetusema Silje lõpuks töötaski humanistliku konfirmatsiooni kuskil ühingus, kus õpetati konfirmante välja humanistlike printsiipitega mitte kristlike omadega. Täna mul oligi lõpuks võimalus ära näha, mida see leer endast siis kujutab. Tomase 15-aastane õepoeg Odin [uudin] konfirmeeris end täna. Sõitsime umbes tunni kaugusele Rootsi piiri äärde jäävasse väiksesse suvalisse Plasseni kirikusse, kus oli 6 konfirmandi pere kokku kogunenud. Kirikus toimunu meenutas väga seda korda, kui ma käisin ükskord Sofie kuskil jumalateenistuses. Loeti ja lauldi mingeid salme, "hallelujah, amen" ja jumalaülistus. Lõpu poole katsus preester konfirmantide pead ja ütles paar sõna ja vupsti valmis. Konfirmantidel olid seljas valged kuued. Ma arvan, et see on lahe, et me elame nii Rootsi piiri ääres. Siinne dialekt sarnaneb tunduvalt rootsi keelega, kodus vaatavad poisid päris tihti rootsi juutuuberid ning üks lauldud lauludest oli rootsikeelne täna. Peale seda tunnikest kirikus läksid kõik pered lahku ja me sõitsime ühte kultuurimaja meenutavasse majja. Söögiks saime riisi ja kana, jumala hea. Magustoiduks saime viite erinevat kooki. Appi. Üks neist oli nii hea, et selle retsepti võtan kojugi. Koogi nimi on norrakate suus väga loominguliselt "verdens beste kake" ehk... "maailma parim kook". Võin turvaliselt kinnitada, et auto tagaiste oli tagasi sõidu ajal toidukoomas. Kodus mängisin Genshini ja vaatasin Kätekat.


MANDAG§ESMASPÄEV 30.05.2022

Mul oli täna viimane eksamitöö, matemaatika aastatöö. Ma teadsin kohe, et tuleb teemasid, mida mina ei olnud õppinud ja ma ei valmistunud ette ka. Hinnet ma ju siiski ei saa. Kella 8st 9ni oli ilma materjalideta pool. Seal mõned ülesanded pidin tegemata jätma, sain siis 30 min tukastada. Siis hakkas materjalidega töö. Võisid kasutada kõiki materjale, ainult rääkida ei tohtinud. Jällegi, ei mõista, kuidas on võimalik niimoodi eksameid teha. Saab eksamit alustada ei midagi teades ja siis eksami ajal teema selgeks õppida. Nii sai teha ja tegin norskis, prantsas ja nüüd matas. Läks, kuis läks. Vaatasin ühe uue sarja ära, aga tegemata ei jäänud päevane doos Kätekast, Genshinist jnejne. Nüüd järgnevatel päevadel ega ma midagi tarka ei teinud, nüüdsest on põhimõtteliselt kool läbi. 



TIRSDAG§TEISIPÄEV 31.05.2022

Musitasin kiisusid ja tegin neid kõiki tavalisi asju. Kell 18 hakkas mu organisatsiooni MyEducationiga viimane veebikohtumine. Veider on ikka, et tõesti, viimased nädalad siin. See aeg on ikka väga kiiresti läinud. Veider mõte, et nüüd kohe varsti pean jätma kõigega hüvasti.


ONSDAG§KOLMAPÄEV 01.06.2022

Sama jada. Hakkasin õhtul RAAMATUT LUGEMA, sest mul oli kogu selle vaba ajaga natuke veider. Hakkasin lugema "Süü on tähtedel" raamatut, oli ka aeg, et ma lõpuks selle looga tutvust teen. See oli ka üks ainukestest raamatutest, mida siin majas leiduda oli.



TORSDAG§NELJAPÄEV 02.06.2022

Täna oli nii ilus ilm, mina läksin selle peale õue RAAMATUT LUGEMA. Kes mind tunneb, saab aru küll, kui veidralt see kõlab. Lihtsalt veider oli toas passida. Põletasin oma jalad täitsa ära. Koristasin tuba ning pidin natuke tulevase kooliaastaga tegelema.

FREDAG§REEDE 03.06.2022

Sõitsin hommikul vara Hamari. Algne plaan oli juba täna Kristiansandi sõita, aga lükkasime selle homse peale. Mängisin Genshini, sõime tacosid, panime telki prooviks püsti, hängisime. Lõbus päev!




Kommentaarid