neljakümne neljas nädal: keskajafestival, mäematk jpm

LØRDAG§LAUPÄEV 11.06.2022

Augustis, kui ma tulin, sain ma kohe teada Hamari keskajafestivalist ning lõpuks nüüd on selle aasta oma kohal! Kestab kaks päeva Domkirkeoddeni aladel. Kell 12 algas Hamari sentrumis paraad, mis läks siis Domkirkeoddenisse välja. See oli päris tore. Hunnik inimesi keskaja riietes rõõmsalt kekseldes läbi Hamari tänavate. Festival oli paksult huvilisi täis ja neid oli kohale valgunud mitmetest riikidest: rohkesti oli kuulda saksa, rootsi ja taani keelt. Püsti olid pandud telgikesed, kus sai vaadata mingit tööd, osta mignit käsitööd või näksi. Mina sain esimest korda proovitud karamelliseeritud õuna - väga hea oli! Vaatasime, kuidas trikimehed nuge žongleerisid ja põrkasime kokku Sofie vahetusnõbudega ning ühe peresõbraga. Tegime siis pausi, Sofiel hakkas kontserdi jaoks harjutamine ja mina läksin "koju" tagasi. Mängisin Genshini. Hiljem läksime Meretega uuesti. Leidsime viikingite osakonna juurest ühe viikingilaeva (mis on veider, kuna keskaeg ja viikingite aeg ei kattu), sellega oli võimalik aerutama minna! Tegime ühe 10 minutilise tiiru Mjøsa peal. Päris tore, lõhnas hästi ja poole pealt hakkas tibutama. 

Läksime siis edasi Merete õe Anne Louise juurde. Seal on ka siis Sofie vahetusnõbud Fredrikke ja Johanne. Nende kõigiga ma olen päris palju aega veetnud nii et tore, et lõpuks nägin ka nende eluaseme ära. Väga lahe ja hubane maja oli neil. Külas oli ka see varasemalt trehvatud peresõber Per. Sõime nendega õhtust ja jutustasime. Kell 23, kui Sofie oli juba ammu meiega liitunud, läksime kõik koos tulešõud vaatama. Me ei arvestanud, et just siis hakkab vihma sadama, seega meil olid kaasas ainult istealused. Istusime kõige ette ja tõmbasime istealused ja tekid pähe. Šõutajad ise ka ei olnud vihmaks valmis ning pidid siis kõik vajaliku veekindlaks tegema. Varsti tulid aga meie ette kaks rootsi ja üks norra püromaan. Žongleerisid tõrvikutega ning mängisid leegiheitjatega. Vot nende nägudest oli näha, et nad kaifivad seda tööd. Kui need püromaanid kõrvalt mööda käisid, siis sirutasid kõik oma käed välja, et sooja saada. Umbes kella 1ks olime tagasi kodus ja pepud läbimärjad. Meeleolu sealt lahkudes oli laes.









SØNDAG§PÜHAPÄEV 12.06.2022

Täna oli üks tegus päev! Sofiel oli kontserdiproov, seega ma olin omaette täna. Kõigepealt pidin Merete auto tolmust ja prügist puhtaks imema ning siis ära pesema. Aasta jagu reise tegid selle mõnusalt kakiseks. See oli lõbus. Siis läksin kinno üht briti filmi vaatama. No ma annan siukse kaks tärni viiest. Merete ootas mind juhuslikult kino ees ja me läksime pitsat sööma. Sain maitsta calzone pitsat, ma ei oska seda eestikeelsete sõnadega kirjeldada, seega saate ise calzone Guuglisse trükkida. Väga hea oli. Külla tulid Fredrikke ja Johanne ning läksime kõik koos Sofie kontserdile. Seal oli 5 pillimängijat ning 7 lauljat, Sofie lauljate seas. Nad laulsid paar Disney laulu ning muid tuntud laule. Nad nägid välja nagu neil oleks olnud väga lõbus, seega automaatselt oli ka publikul lõbus. Väga tore oli, pärast peeti tänukõnesid sel aastal ühingust lahkujatele, s.h Sofiele. Väga armas oli.

Ma saan aru, et järgmine nädal on viimane nädal, aga… See nagu ei kinnistu väga. See on fakt, aga nagu… Ma nagu ei usuks seda? See on mu viimane täispikk postitus siin! Mu viimane täispikk nädal siin! Mu viimased kalapallid ja Hamari bussid! Kõik küsivad kogu aeg, et kas ma olen elevil tagasimineku jaoks ja ma saan alati vastata "Jaa!", aga samas on ikka õudne ka.



MANDAG§ESMASPÄEV 13.06.2022

Koolis minu jaoks midagi aktuaalset ei toimunud, seega läksime Ann Kristiniga lõpuks ometi Glomdalsmuseet'sse. See on Põhjamaade üks suurimaid vabaõhumuuseume ja see keskendub Østerdaleni ("ida oru") ja Soløri aladele. Solørist on Ann Kristin ka pärit. Ma olen seal korra Kommunikatsiooni klassiga käinud, aga see ei olnud minu jaoks piisav. Ehitise sees on kolm erinevat näitust: siinse romarahva ajaloo näitus, üks mööbli oma ning üks niisama vidinate näitus. Õues oli vabaõhumuuseum. Ilus koht. Kodus tagasi, sorteerisin pilte, kirjutasin blogi (tere) ja mängisin Genshini. 

Võtsin lahti kohvri.





TIRSDAG§TEISIPÄEV 14.06.2022

Koolis midagi teha ei olnud, seega sõitsin hommikul Hamari. Läksin täna Kattasse! Mõtlesin, et vaatan selle viimast korda üle, ütlen mõnele head aega. Kõige pealt läksin prantsuse keele tundi, neil oli viimane tund. Selle puhul olid kaks prantsa gruppi koos ja käisime kooli piirkonnas ringi, otsides vastuseid leitud küsimustele. Minuga hakkas kohe rääkima endine minu ees istuja Del Blaine, kellega tegime ülesandeid, kui tema pinginaaber puudus. Ta mäletas isegi mu täispikka nime ning et ma käin nüüd Elverumis. Meie tiim oli siis tema ja minu klassist Samira. Peale prantsat sõin lõunat Sofiega. Ta mängib tavaliselt kaarte siis ühe suure jõuguga. Mängisime siis palju kaarte ja sai palju naeru. Inimesed arvasid, et ma käin Kattas. Siis tuli klassijuhatatund ja täiesti juhuslikult oli minu kord kaketirsdagil. Nagu nii hästi langes kokku, mina olin ette valmistunud ja kook oli kaasas. Elisabetil, vanal klassijuhatajal, oli väga hea meel mind näha. Viimane tund, matemaatika, polnud plaanis, aga Sofie kutsus kaasa. Täna oli neil viimane matemaatika tund ja koos oli mingi kolm klassi. Seega õpetajatel polnud võimalustki teada saada, et ma ei käi siin kooliski. Sai kukleid ja Kahooti mängida. Kuulsin küll, kuidas õpetajad me taga mõtlesid, kes kurat "elverum VGS" (elverumi keskkool) Kahoodis on. Sai väga palju nalja. 

Täna oli väga hea päev ja tundsin nagu polekski Kattast kunagi lahkunud. Õhtusöögiks tegin Sofiele, Meretele ja Johannele tatraputru. Pidime kasutama võltsliha, seega see ei maitsenud täpselt nii nagu pidi. Täna pidi olema viimane päev Hamaris, aga Merete ei olnud nõus mulle head aega ütlema.



ONSDAG§KOLMAPÄEV 15.06.2022

Täna läksime poole kooliga Skagsvolale. See on üks mäematk umbes pooleteise tunni kaugusel Elverumist. Ma ei oodanud seda päeva üldse, aga õnneks me ei pidanud klasside kaupa püsima ning ma sain mu sõbra Ingridiga kõndida. Kohati kiskus raskeks ja aina rohkem pidime pause tegema, aga umbes pooleteise tunni päras istusime äärel ja sõime lõunat. Päris uhke. Seal on nii palju lahtiseid kive ja suuri pragusid, päris veider oli kohe sellisel maastikul kekselda. See oli seda väärt, see polnud väga hull matk. Tõus oli 273 meetrit ning tipp oli 932 meetrit üle mere. See oli küll esimene kord seesugust rada matkates. Kella kolmeks olime tagasi Elverumis. Kodus tegelesin ühe mega esitlusega, mis me Sofiega esitame homsel lõpetamisel. Kolmapäeviti käib Martin laskmistrennis, täna ta kutsus meid ka, sest neil oli aasta viimane trenn. Nägin, kuidas mingi kaheksa 12-aastast püssidega loomapilte lasid, ma väga ei mõista pointi.

Järsku pole enam aega kõike teha!!!!







TORSDAG§NELJAPÄEV 16.06.2022

Läksin kella 10ks kooli, et teha oma grupiga see muusika video, aga ainult kolm tükki ilmus kohale. Otsustasime, et kirjutame õpetajale, et nii ei saa teha. Ma sõitsin Hamarisse, täna on nüüd küll viimane päev Hamaris, hüvastijätt Hamari perega. Sofiet oodates tõlkisin mõned Norra retseptid eesti keelde. Tegime Sofiega 32-slaidilise esitluse meie aastast. Meil oli ju päris palju ühiseid mälestusi, lihtne rääkida. Poodlesime õhtusöögiks ning mina olin taco eest vastutav, kuna Sofie oli/on haige. Kella 19 paiku voolasid Fredrikke, Johanne ja nende ema ehk Merete õde Anne Louise külla. Sõime sushit ja tacot: kahte enim söödud rooga siin majas see aasta. Nämm! Tegime kähku Fredrikke tehtud Kahooti ning peale seda oli meie suur etteaste. Esitlus kukkus väga hästi välja. Publik elas kaasa ja arutleti ja kuulati. Pärast sai kiidusõnu. Siis sõime kooki. Juhuslikult leiti varem sügavkülmast Sofie tehtud tänupühade pumpkin pie (kõrvitsa kook). Tundus sobiv. Kraapisime ka nalja pärast lotot. Fredrikke jagas meile kingitused. Saime matchivad ilvesega särgid ning Smashi maiust =) Ka Merete tegi meile kingi! Saime mõlemad meie enda Bjørklundi juustuviilutaja (?ma ei mäleta, mis see eesti keeles on). Bjørklundi oma on originaalne patenditud kujuga. See on ju siiski üks norrakate tuntumaid panuseid inimkonda. Saime ka kaks Norra lipuga sellist lapikest, mille saab kuhugi riidele kinnitada. Nalja pärast saime ka veel salvrätikuid. Kell oli hilja peal ja oli aeg jätta Fredrikke, Johanne ja Anne Louisega hüvasti. APPIII!!!

Istusime Merete autosse kolmekesti, et mind väga suure ringiga Hernesesse sõidutada. Otsustasime sõita minu busside marsruutide pidi. Sõitsime Kattani ning hakkasime Øvre Vangi sõitma. Käisime mu vana elamu juures. Juhuslikult oli perekiisu Ronja õues ja ma tegin talle pai, ta vist ikka mäletas mind. Järgmine peatus: Hernes [Häänes]. Terve tee möödus aasta üle reflekteerides. Kella ühe paiku olime meie aias. Jutt ei saanud kuidagi otsa ning lambised jututeemad ei tahtnud kuidagi otsa saada. Otsustasime kindlalt, et see ei ole Sofiega viimane nägemine. Ta tuleb mind teisipäeval Gardemoeni lennukile saatma. Meretega pidi aga küll nüüd hüvasti jätma. Tema kui kogenud vahetusema nipp oli lihtsalt öelda: "Näeme varsti!", et järgmine nädal oled oodatud fredagstacole. Ja ära nad sõitsidki. Enam ei näegi Meretet... Ta tegi mulle selgeks, et ma olen alati tagasi oodatud. Ta kirub end päris kõvasti selle üle, et ta mind õigel ajal endale ei napsanud. No nad seal Hamaris olidki mu teine (mitteametlik) pere. Väga veider ja hea päev oli. 



FREDAG§REEDE 17.06.2022

Kell 9 oli koolis klassiga viimane kokkusaamine. Päris paljud ei viitsinud kohale tulla. Kuidagi laisad need mu klassikaaslased. Üks klassijuhatajatest Martin ütles, et nüüd tuleb Elvise viktoriin. No kõik nüüd mõtlevad, et nüüd tuleb hunnik küsimusi kooli kohta, aga peale viiendat küsimust oli päris selge, et me kõik mõtlesime vale Elvise peale. See oli naljakas. Kokkusaamine pidi kell 11 läbi saama, aga ma kõndisin majast juba 09:25 välja. Kõndisin ühte Kiwisse (pood), kus Tom Arild ja Ann Kristin poodlesid nädalavahetuse jaoks. Sõitsime edasi AK vanemate juurde kohvile, kus näivalt süütud kassipojad mulle jälle süüdimatult tulevasi arme juurde tekitasid. Edasi sõitsime viimast korda hyttasse. Tegime mitu tundi triviat. Eesti kool valmistab õpilasi ikka korralikult sellisteks trivia raamatuteks ette. Kella 18 paiku tulid Tomas ja kaksikud. Sõime viimast korda fredagstacot ja mängisime Unot. Ma lahendasin veel sudokusid ning lugesin edasi AK-lt laenatud/paar nädalat tagasi alustatud raamatut. Kuna siin levi ega üleliia elektrit pole, siis kirjutan praegu päevikusse seda teksti. Nagu iga kord, kui olen arvutist eemal.



Kommentaarid