neljakümnes nädal: Göteborg ja 17. mai

LØRDAG§LAUPÄEV 14.05.2022 

Lõuna-Rootsi linn Göteborg [jöteborj] on Rootsis suuruselt teine linn, Tallinn jääb sellele alla. Hommikul kell 9 sõime kõik koos hommikust ja asusime uudistama. Käisime läbi Haga linnaosa, mis oli vanalinn kohvikute ja poekestega. Ma arvan, et see kuulub norraka sündroomi juurde käia igas selles mainitud vanalinna kohvikus ja poekeses. Eestis ma küll ei tunne väga kedagi, kes oleks nii rikas, et saaks lubada endale vanalinna poodides ringi vaatamist. Linn oli paksult turiste täis, kõik oli väga suur ja uhke ning jube tuuline ilm oli. Päeva lõpuks harjus selle hirmsa tuulega täitsa ära, ei pannud tähelegi. Peale Haga linnaosa läksime ühele giidiga paadile Göteborgi kanaleid avastama. Madaldasime sildade eel päid ning saime merevee plärtsudest märjaks. Sain sellega teada, et see oli nimelt Gustav II Adolf, kes selle linna rajas! Suundusime siis ühte botaanikaaeda, aga selle ees oli juhuslikult mingi festival, seega tegime toidupausi. Mina ja Sofie sõime mingit saiatoodet sibula, juustu ja hapukoorega (mina ka krevettidega). Nüüd guugeldades sain teada, et see oli tavaline Ungari tänavatoit lángos [laangoš]. Järjekord oli mega pikk, aga see oli seda väärt: maitses natuke nagu heeringas hapukoores ning sai midagi uut proovitud. 

Peale seda läksime grupiga lahku. Sutsasime korraks troopikamajast läbi ja siis kiirustasime kunstimuuseumi, sest see sulges varsti. Sissepääs oli tasuta, muuseum oli ülisuur ning meil oli 45 min, et kõik läbi käia. See oli muljet avaldav, et neil olid seal suured nimed nagu Roy Lichtenstein, Gauguin, Chagall, C. Monet, Picasso, aga ega neil nüüd nii ilusad tööd ka ei olnud. Mõned siin seal. Seal oli ka 15. sajandi töid, nii vanu tavaliselt ei näe, seega see oli lahe. Lõpuks me suht jooksime, sest aega ei olnud. Nüüd oli meil tund aega aega enne, kui pidime saama kokku teistega Lisebergi ees. Võtsime aja maha ühes vahelduseks odavas boba-kohas. Üldiselt saimegi natuke madalamaid hindu nautida. Liseberg on Põhja-Euroopa suurim lõbustuspark ja no seda andis tunda küll. Olime Sofiega seal 3 tundi ja mul on tunne, et me saimegi ainult kolmel ... käia. Järjekorrad olid üüratud ja saime alles koha peal teada, et "virtuaalse järjekorra" inimesed saavad enne sisse ja füüsilise omad peavad ootama kuni 50 minutit. Noh, need üksikud, kus käisime olid siiski väga lahedad, oleks võinud olla pikemad 😀 Kell 20 pidime aga Sofiega väga kiiret kõndi hakkama tegema. Kell 21 hakkas ju Sofie esimene ja võib-olla ka viimane laivis Eurovisioon, kus tema sai hääletamisega osaleda. Kui teised tulid ka koju, läksime kõik seda hosteli ühistuppa vaatama, kus oli meiele lisaks ainult üks mingi noor rootsi kutt, kes oli üli huvitatud. Koos Ukraina võiduga läksime magama.























SØNDAG§PÜHAPÄEV 15.05.2022

Tänane päev oli järgmine: ärkasime, sõime koos, pakkisime, kõndisime keskjaama, läksin bussile, vaatasin Maskis Laulja lõpuni, jooksin rongile, kuulasin Hamarini muusikat, õhtustasin Rootsist ostetud wrappe Mjøsa ääres, sõitsin rongiga Elverumi ja AK-ga koju ning tegelen praegu blogiga. Kell 12 alustasin sõitu ning ca 19-ks olin kodus. 

Göteborg oli väga rootsilik linn, suur ja uhke. Lahe oli veel see, et me rääkisime terve aja norra keeles. Mina tegelikult nii hästi neist aru ei saanud. Näiteks see poiss, kes meiega Eurokat eile vaatas, ma küll ei saanud midagi aru, mida ta pudistas. See oli naljakas, tuba täis norrakaid ja siis hakkab ta rääkima seda naljakat keelt ja siis kõik vahivad teda vaikuses. 


MANDAG§ESMASPÄEV 16.05.2022

Esimene tund oli prantsa, mis oli vaba tund, sest õpetaja vestles õpilastega. Ka mina tegin seda. Õpetaja ütles, et kui ma saaks hindeid, saaks ma 5 ehk meie 4+. See on ülimalt kõrge, arvestades, et nad on seda õppinud siin 4 aastat ja mina Eestis 1 aasta. Aga seda saab ka põhjendada niiviisi, et igal pool on materjalide kasutamine lubatud, ka eksami ajal. Eksamit on võimalik teha ilma prantsuse keele oskuseid omamata. Teine tund oli norsk, kus vaatasime mingit näidendit. Mina... jäin suht kiiresti magama ja kui ma üles ärkasin, tuli ekraanile "3. vaatus", see tähendab ma magasin terve teise vaatuse maha. Kolmas tund oli inglise keel, kus minu podcasti grupp teeskles töötamist ja viimane oli matemaatika, kus me tegime isegi ülesandeid. Kodus vaatasin Kätekat ja mängisin Genshini. Nüüdsest alates hakkavad tunnid olema veidrad ja kool on põhimõtteliselt läbi.

TIRSDAG§TEISIPÄEV 17.05.2022

Täna oli 17. mai [söttne mai] ehk Norra põhiseaduse päev. Siin on see kõige suurem püha, see on vaba päev ning selga aetakse oma ülikallid rahvariided ehk bunadid [büünadid]. Igal regioonil on loomulikult oma bunad ja kui sul mingisugust seost pole antud piirkonna bunadiga, siis pole ikka soovitatav seda omada. On suured paraadid, rongkäigud, kõned, peod jms. Minu 17. mai oli veidi nukker. Ma veetsin selle Andrine aias tema, Hedda ja Yasmine'iga. Sõime head ja paremat ja ka minul oli oma hea kaasas, ma vastutasin kommide eest. Traditsiooniliselt süüakse Pavlova kooki ja seda sõime meiegi. Mängisime kubbi (üht viikingite mängu), sulgpalli ja Photo Roulette'i. Kahju, et nad jõle kiiresti igavlema hakkasid. Me ei ole nii suured sõbrad, seega mul pole nendega millestki rääkida ka. Varsti läksimegi lahku ja niimoodi olingi jäänud igasugusest traditsioonilisest 17. mai harjumusest. Kodus sõime perega grilli ja Britt käis külas. Mina ei ole rahul oma esimese 17. maiga. 😟 Selle päevaga lõppeb ka russetida, seega enam ei näe kooli peal punases kombes pohmas abituriente.

ONSDAG§KOLMAPÄEV 18.05.2022

Nagu öeldud, tulevad nüüd väga veidrad koolinädalad. Nüüd algavad n-ö eksaminädalad ehk siis hakkavad olema kordamööda "lugemispäevad" ja fagdagid. Lugemispäevadel saame "eksamiks" ette valmistuda. See aasta jäeti eksamid ära, seega meil on tegelikult lihtsalt mingid arvestused ja fagsamtaled (õpetajaga vestlused). Täna pidi olema inglise keele lugemispäev, aga meie arvestus on see podcast, seega saime täna koolis kokku ja tegime ära. Väga hea, et meil oli terve päev aega, muidu poleks küll jõudnud, sest me ainult lollitasime päris tundide ajal. Lõpuks tänati ikka mind, et ma viitsisin nii palju vaeva näha ja see lõpuks valmis kirjutada. Kodus vaatasin ikka ja alati Kätekat ja tegin Genshini.

TORSDAG§NELJAPÄEV 19.05.2022

Tänu eilsele usinusele oli mul täna vaba päev. Kuidagi nukker vaba päev oli, kuna arvuti läks katki ja sain selle korda alles kella 10ks õhtul (tere). Peale õhtusööki läksime Tomase vanemate juurde kohvitama. Mina lamasin terve selle aja murul. Väga soojad ilmad on siin viimasel ajal. Kui ma õhtul arvuti käima sain, susserdasin sellega ja kirjutasin blogi (tere).

Üks päev panin lõpuks püsti oma vahetusaasta instakonto: @itinorras (vajutage sellele). Seal on välja valitud kõik kõige kaunimad pildid ja kirja pandud kõige lühemad kokkuvõtted.

FREDAG§REEDE 20.05.2022

Täna oli psühholoogia päev. Sõitsime kell 8 Oslo Ülikooli loengule. Saime loengut vaimsest tervisest, depressioonist, ärevusest ja söömishäiretest. Saime ka tutvustust õpilaselule Blindern'is, see on siis ülikoolilinnak. Väga ilus koht, palju rohelist. Oslos on nüüd kõik roheline ja kasutan võimalust öelda, et Oslo on väga ilus linn, kui see on roheline. Üks hetk nägin ka ühte lehmadega talu keset linna. Kell 3 olime tagasi Elverumis kooli ees. 

Üks pluss metsa vahel elamisega on see, et ma näen kui levinud on loomakasvatus, eriti hobused siin piirkonnas. Koju sõites nägin ära lehmad, hobused ja vabalt ringi jooksvad kanad. Kodus mängisin Terrariat ja Genshini. Lõpuks ometi sain fredagstacot. Olin juba mitu nädalat ilma pidanud jääma, õudne!

Kommentaarid