neljakümne esimene nädal: sünnipäevad, muuseumide öö ja hytta

LØRDAG§LAUPÄEV 21.05.2022

Viimane kuu Norras on. Alustasin päeva oma 11. kuu esimest päeva Genshini ja Terraria mängimisega ning kella 13 paiku sõitsime perega kõigepealt AK vanemate juurde. Seal kohvitasime ning nunnutasime kiisusid. Sealt edasi sõitsime mu vahetusõe beebi sünnipäevale. See õde elab põhimõtteliselt Kongsvingeris, mis bussiga oli kolme tunni kaugusel, autoga ühe tunni kaugusel. Saime kolme erinevat kooki. On üks väga hea kook, mida sellele perele meeldib teha, pole isegi aimugi, millest see tehtud on - järgmine kord küsin. Iga vestlus uue täiskasvanuga käib nii: mina: "Ma olen Eestist." tema: "Ah, et Eestist. Ei, seal ma pole käinud, aga Leedus olen küll! Kurb selle sõjaga Ukrainas...". Seda on nii-nii mitu korda juhtunud. Küsigu mu keele või rahva kohta - ei! Ukraina ja Leedu. See oli üks väga väsitav pidu, nii palju inimesi ja lärmi. Kodus tagasi sõime pitsat ja vaatasime mingit jõle halba filmi. Ma andsin alla ja mängisin Terrariat hoopis. Koristasin ka tuba.

SØNDAG§PÜHAPÄEV 22.05.2022

Täna oli mõnus chill päev. Mängisin Genshinit ja Terrariat ning sellega mu tegevus piirduski. Õhtul aitasin üht eesti sõpra tema praktilise tööga paar tundi.

MANDAG§ESMASPÄEV 23.05.2022 

Täna pidi mul olema viimane päris tundidega päev, aga tegelikult oli mul ainult prantsas vestlus, seega ma läksin kooli ilma asjata. Noh, lõin aega laiaks Kätekaga ja õnneks oli linnas Ann Kristin, seega sain temaga varakult koju. Kodus mängisin Terrariat ja Genshini ning vaatasin ohtralt Kätekat.

TIRSDAG§TEISIPÄEV 24.05.2022

Täna oli kommunikatsiooni ja kultuuri tunni viimane tund ehk suuline eksam. Läksin kooli varem, et oma "Meedia ja noortekultuur" teemal esitlust ette valmistada ja kell 10:30 oligi minu aeg klassi astuda. Ma väga närvis ei olnud, sest hindeid ma ju ei saa. Mul läks väga-väga hästi ja aega läks nagu niuhti. Sain kõige parema hinde ehk kuue oma terve aasta hindeks. See oli ainuke enda valitud õppeaine, mida ma sain viljeleda terve aasta ja see hinne tegi mind väga õnnelikuks. Mu retoorika töö, mille paar nädalat tagasi tegime, sai ka kuue. Jätsin õpetajaga igavesti hüvasti. See oli sürreaalne. Enne tööd tegin huvi pärast norra keele tasemetesti ja sain soovituse teha C1 pabereid endale. Kes ei tea, siis C1 on kõrgem akadeemiline tase, ainult üks samm kaugemal C2-st, mis on emakeelena rääkiv tase. Kui kunagi võimalus tuleb, siis teeksin selle testi kindlasti ära. 

Kodus ikka vaatasin Kätekat ja mängisin oma mängukesi. Täna sai Tom Arild 18, seega meil olid vanavanemad ja Britt külas.

ONSDAG§KOLMAPÄEV 25.05.2022

Hommiku poole kihutasin Hamarisse. Hängisime sofiega, õppisime natuke eesti keelt. Ma vaatasin Kätekat, ta mängis Minecrafti. Kella kuue paiku õhtul hakkas Hamaris muuseumide öö... Väikse summa eest (õpilasele) sai külastada kõiki Hamari ja ümbritseva piirkonna muuseume külastada. Alustasime retke Hamari Kunstipangas. Üks mingi ukrainlannast kunstnik rääkis Ukraina kunstist ja kuidas sõda on tänapäeva kunstnikke mõjutanud. Siis oli seal üks kontrabassi mängur keldris, kes tegi väga... huvitavat muusikat... väga huvitava noodikirjaga (pilt on kolmas). Peale seda läksime bussile, aga valele poole sõitvale bussile. Sõitsime seega tund aega bussiga. Need bussid tulid iga 15 min tagant ja olid spets selle ürituse jaoks (pilt on viies). Hamari vana lagunenud katedraali Domkirkeoddenis toimus üks keskaja muusika kontserdike. Tead, see oli nii-nii kaunis. See tegelikult kõlas nagu tänapäeva muusika, ainult pill oli vanem. Otsustasime, et külastame seda mehikest veel hiljem. Sõitsime tagasi sentrumisse, sõime ning käisime läbi Kunstiühingu hoone, ilus kunst. Tagasi Domkirkeoddenis kuulasime mingit kuradi sõrme müüti ning jooksime seda mehikest kuulama. No ikka oli kaunis jälle, kuigi need olid need samad laulud. Peale seda hakkas kesköö kontsert. Meie ette tulid 6 lauljat ja tegid meile acapella kontserti. Nice












TORSDAG§NELJAPÄEV 26.05.2022

Mängisin Genshini, vaatasin Kätekat. Sofie tegi mehikkopärast jooki horchatat. See on tehtud riisist, kondenspiimast ja kaneelist. See oli tõesti kõige parem jook, mida ma tunnen. Seda oli nii lihtne valmistada, seega kodused! Seda saate teiegi maitsta! Õhtu poole sõidutas Merete mind ja Sofiet nende pere teise hyttasse, mis asus õnneks natuke lähemal, kui Valle Lõuna-Norras - ainult 15 min sõidu kaugusel Hamarist, Mjøsa kõrval. Mängisime lauamänge, sõime head ja paremat ning tegime me enda versiooni mängust Codenames, mille mina õppisin ära inglise keele tunnis ja siis mängisime paar nädalat tagasi Spillekveldil. See oli nii hea mäng, et mängisime seda terve ülejäänud õhtu mitu tundi. Kella 12 paiku keerasime end tänaseks tekkide vahele.








FREDAG§REEDE 27.05.2022

Mängisime veel Codenamesi ja koristasime. Kell 12 tuli Merete meile järgi ja pisitillu hyttetur oligi läbi. Sofie läks kooli ja mina sõitsin Elverumi. Kodus valmistasime ette homseks Tom Arildi üllatuspeoks. Mängisin mitu tundi sõbraga Genshini ja vaatasin Kätekat.

Kommentaarid