kolmekümne üheksas nädal: Kragerø, Valle ja Göteborg

LØRDAG§LAUPÄEV 07.05.2022

Avasin silmad ja aknast paistis kõige parem üllatus: pilvitus taevas laias hommikupäike. Niisiis sõime hommikusööki sillerdava merevee kõrval. Lebasklesime kividel ja ootasime, kuni terve maja ärkaks. Hytta asus tõesti merevee kõrval. Kella 10 paiku sõidutas Merete mind ja Sofiet pooletunni kaugusesse väiksesse Kragerø rannikulinna. Plaane meil polnud ja aega oli küllalt, kiiret polnud. Jalutasime mööda armsaid kitsaid tänavaid ja imetlesime merd. Vahepeal jäi tee peale üks vanas tanklas tegutsev juuksur ja ma otsustasin ära käia, niikuinii oli tarvis. Peale seda vaatasime üle kohaliku kiriku, saime ka tasuta kontserti - keegi harjutas meisterlikult klaverit. Siis algas esimese vaatepunkti jaht. Natuke pidime nuputama, aga kohale jõudsime. Seal hakkas tekkima väike aimdus, et Kragerøst võib saada üks ilusamaid kui mitte kõige ilusam Norras (või kogu maailmas?). Peagi suundusime tagasi linna. Linna keskplatsil oli Arbeiderpartiet (Norra Töölispartei - sotsiaaldemokraadid) üles löönud oma väikse telgialuse. Loomulikult läksime neilt nänni varastama. Maailmas pole palju, kes saavad ette näidata Kragerø AP paadivõtmehoidjat. Küsisime ka neilt, et kas Kragerøl on mingit oma head rooga, mida peaksime proovima. Nad ei tulnud millegi peale, aga vähemalt panime nad vist uskuma, et oleme norrakad Hamarist hyttareisil.

Tuulasime ringi huvitavates poodides nagu näiteks kiriku kasutatud asjade poes, antiigipoes, mis muutus järk-järgult hoopis laevamuuseumiks ning ühes galleriis. See oli kusjuures turistidest suht täis pakitud ning enamustel oli käes üks jäätis. Loomulikult pidime ka meie siis ühe hankima. Läksime siis edasi üle sildade suurele Saarele (jah, saare nimi oli Saar). Eesmärk oli Saare mäetippu jõuda. Vaade sealt oli täiesti uskumatu ja nii mõnus päike... Pikutasime seal kivide otsas ühe pooletunni kindlasti. Tagasi mandril, oli kell saanud 3: kõik kohad olid järsku kinni ning tänavad inimestest puhtad. Noh, palju valikut ei olnud, seega läksime õhtustama ühte aasia restorani. Seal oli laudade asemel sellised tellimisaparaadid ning toit tuli robotiga. Seal sai palju nalja ja head toitu. Õhtu oligi käes ja Meretet järgi oodates degusteerisime poest leitud norra koogikesi, üks neist osutus rootsi omaks ja oli nii hea, soovitan kohe siin: mazarin. Varsti olimegi hyttas tagasi, käisime jalutuskäigul poodi ning mängisime kõik koos kaarte.

Kragerøs oli väga lahe teistmoodi kultuur. Lapsed hüppasid paatidesse ja sõitsid vabalt ja absoluutselt igal pool oli võimalus oma paat ääre külge kinni panna. Suur paadikultuur. Tekkis kolekiusatus ise ka paadireisil ära käia. See tripp ei olnud täiuslik ilma ühe paadireisita. Pildid on nüüd küll kõik pillapalla.

SØNDAG§PÜHAPÄEV 08.05.2022

Ai... Ja mööduski üks väga mugav öö mereäärses hyttas. Mind ja Sofiet pandi paati pesema, kui paat sai pestud läksime varsti merele! Tegu on siin skäärrannikuga, seega seiklesime kivimürakate vahel. Sõitsisme Valle külla, kus oli poekeste kõrval paatide jaoks parkla. Parkisime tõsimeeli paadi ära ja läksime poodi. Samal ajal, kui täiskasvanud poodlesid riideid, läksime Sofiega toidupoodi ja kuskile kalju otsa turnima. Lahe. Sõime kõik koos jäätist ja nautisime ilusat ilma. Paadisõidu kõige lahedam osa oli siis kui paat kihutas ning meie paaditipus olime õhus ja tuul plärises kõrvus. Mandril tagasi, sõime burgereid ja vedelesime veel kividel. Kella 3-4 paiku oligi aeg tagasi pöörduda. 4 tundi möödub väga kiiresti, kui võtta eesmärgiks jälgida kõiki autosid ja välja uurida, kas keegi seal sees sööb või mitte. Norra numbrimärke lugedes saab ka teada, kust sõitja selle ostnud on, seega see lisab ka palju huvitatavust. Nägin ka üht Eestist tulnud veoautot! 7 kanti olime tagasi kodus ja asusime kohe uut reisi planeerima. Viimane kuu tuleb ikka nii ära sisustada kui võimalik. Kell pool 10 olin kodus, rääkisin perele tulevastest plaanidest ning koristasin toa ära. Ei läinud kaua, kui viskasin nädalaks sussid nurka ära.

See oli kõige lahedam reis siiamaani. Kragerøst sai Norra ilusaim linn ja kuna ma pole elus väga palju ilusaid linnu näinud siis ka jääb praeguseks maailma ilusamaks linnaks. Kui ma saaks elada Norras ükskõik, kus, oleks see Lõuna-Norras Kragerø kandis. Aitas ka, et kõik oli palju rohelisem seal. Päris lehes olid juba kõik puud, a Herneses vaevu on pungad. Künka otsas päevitamine ja paadi peal vedelemine tegi mu näost tomati.

MANDAG§ESMASPÄEV 09.05.2022

Esimene tund oli prantsa, kus kuulasime teiste esitlusi ning lugesime ja tõlkisime õpikust teksti tänavakunstist. Teine tund oli norra keel, kus teised kordasid nynorski ja mina õppisin esimest korda nynorski. Kolmas tund oli inglise keel, kus me vaatasime ühte Obama kõnet ja pärast jagati meid gruppidest ja peame nüüd samal teemal tegema podcasti. Teemaks on: "Kuidas on tänapäeva tehnoloogia (sotsiaal meedia, algorütmid jne) muutnud meie demokraatiat. Viimane tund oli matemaatika, kus töötasime palgaga. Sain teada, et ühe keskmise norraka palk on 3500 € kõrgem kui ühe keskmise eestlase oma. Kui aga töötad naftatööstuses, on su palk ca 10 000 € kõrgem.

Kodus sõime õhtusöögiks vahvleid, lebotasin kassiga murul ja kirjutasin mitu tundi blogi, viis päeva oli vaja ära täita haha. Mängisin Genshini.

TIRSDAG§TEISIPÄEV 10.05.2022

Esimene tund oli psühholoogia, kus jätkasime oma plakatitega. Ma olin eelmine päev plakati valmis planeerinud, seega täna läks muretult. Vabal tunnil valmistusin homseks prantsuse keele esitluseks ja ega ma viimase tunni ehk ajaloo ajal midagi tarka ei teinud. Me peame kirjutama mingit esseed religiooni tähtsusest inimajaloos, aga ma lihtsalt ei suuda midagi kirjutada. Kaalun kirjutada õpetajale, et ma ei saa hakkama. Kodus ma pidin ajalooga tegelema, aga andsin kiiresti alla. Mängisin Genshini ja kell 21 algas ju Eurovisiooni esimene poolfinaal. Vaatasime Tomasega. Jee.

ONSDAG§KOLMAPÄEV 11.05.2022

Esimene tund oli matemaatika, kus me tegelesime puhkuserahade arvutamisega. Teine tund oli kommunikatsioonitund, kus me saime suulise eksami jaoks ülesande, mille jaoks siis ette valmistuda. See oli tegelikult see aasta viimane KK tund, kus me kõik koos oleme. Kolmas tund oli inglise keel, kus jätkasime esmaspäeval saadud podcasti ülesandega. Meie tiim ei suutnud midagi teha see tund, ei suuda keskenduda ja nii nõme teema ka veel. Viimane tund oli prantsa ja see oli lõbus. Kõik esitasime oma prantsuse maali analüüsi ja mina oma koopamaalide omi. Olime siis vabad, õpetaja rääkis mõne õpilasega üks haaval ja teised hängisid niisama. Sai nalja :). Peale kooli tuli Sofie Elverumi, tal oli mingi pakk siia tulnud. Sõitsime Tomasega Hernesesse, sõime kaheksakesi õhtusööki (Britt oli ka) ning läksime üles mingeid lauamänge mängima. Mul toas neid mingi 6000. Kella 21ks oli Sofie bussil tagasi ja ma mängisin Genshini.

TORSDAG§NELJAPÄEV 12.05.2022

Esimene tund pidi olema KK, aga kuna nüüd on ettevalmistus, siis mina magasin selle asemel. Läksin päeva teiseks tunniks ehk psühholoogiatunniks, kus esimesel tunnipoolel esitlesime oma plakateid ja teisel poolel kuulasime teise klassi plakateid. See oli viimane psühholoogiatund kõik koos. Päeva viimane tund oli keka, kus olime õues ja võisime teha mida iganes. Mina, Andrine ja Yasmine mängisime frisbit. Koju saime Tom Arildiga Ann Kristiniga, kes oli juhuslikult linnas. Mängisin Genshini, vaatasin Kätekat ja kell 21 oli loomulikult Euroka aeg.

FREDAG§REEDE 13.05.2022

Täna oli viimane norski tund ehk norski fagdag. Kuna see aasta jäid eksamid ära, teeme igas tunnis eksameid, aga mitte hinnetele. Täna oli norra eksami aeg. Ma ei mõista! Miks! Norra eksamitel on kõik materjalid saadaval! Kogu point puudub ju! Iga üks saaks seda kirjutada! Oma teadmisi pole tarviski! Ning siin nad peavad kirjutama juba üldiselt tavalisi töid ka pikemaid kui Eestis. VGMis eelmine aasta oli esimene kord, kui me hakkasime arvutis kirjutama ning meil oli teksti pikkus 400 sõna ja see tundus nii palju ja võimatu saada. Siin on piirid sellised 1000-1500 ja "Vaadake, et üle ei kirjuta, palun." Ma ei saa aru, mida neil nii palju öelda on kõige kohta. Suudavad mitte millestki kirjutada terve Piibli. Igatahes, mina ei suutnud 1000 kirjutada, sain 700 ja siis oligi mu päev läbi. Sõitsin Hamari, kus paari tunni pärast läks mul rong Oslosse! Rongil vaatasin Maskis Lauljat ja varsti olingi Oslos keskjaamas, kus pidin jooksma kähku bussijaama Göteborgi bussile! Bussil polnud netti mingipärast, seega olin sunnitud vaatama ära poolteist itaalia filmi mu arvutis. Kokku oli terve reis (rong + buss) 5 ja pool tundi. Me ööbisime kuskil hostelis: Sofie, Merete, kaks nõbu ja tädi ühes toas ning mina teises toas (võõratega).