kolmekümne kaheksas nädal: Lõuna-Norrasse hyttasse

LØRDAG§LAUPÄEV 30.04.2022

Ärkasime varakult, et kaksikute ja Tomasega AK vanemate juurde sõita. Nende juures panime kaksikud maha ja läksime Tomase ja Trymiga hyttasse Ann Kristinile tööriistu viia. Pidime kaks km kõndima selleks ja ma sain Trymi rihma kõhu ümber, see oli tore. Ann Kristin tegutseb hytta üle maalimisega. Kui olime tagasi AK vanemate juures, hakkasime kõik koos halgudega tegelema. Tomas ja vanaisa lõhkusid halge, mina ja kaksikud viskasime neid riita ja pärast pakkisime ära. Lõunasöögi vorste sõime nende aias olevas väikses lõkkega hütis. Teil tuleb vale pilt silme ette, kui ma ütlen vorst. Siin see on pigem nagu hot dog, keedetud grillvorst, ülimalt populaarne, päris tihti sööme. Saime töö eest raha ja jäätist. Kodus olime lõpuks mingi poole kuue paiku ja Tomas tegi siis õhtusöögiks grilli. Mina kirjutasin blogi jaoks mingi neli päeva valmis, mängisin Genshini ja vaatasin Kätekat.





SØNDAG§PÜHAPÄEV 01.05.2022

Päeval tegin tiba aiatööd, riisusin lehti ja muud prahti. Ülejäänud päeva mängisin Genshini ja vaatasin palju Kätekat. Sõime tomatisuppi. Ann Kristin tuli juba täna õhtul tagasi.

MANDAG§ESMASPÄEV 02.05.2022

Esimene tund oli prantsuse keel, kus alustasime prantsuse kunsti esitluse valmistamisega. Ma tegin õpetajale nalja ja valisin hoopis koopamaalingud. Teine tund oli norra keel, kus me esitasime Bredega oma nynorski esitlust ja kuulasime teiste omi. Teine pool tundi oli vaba ja mängisime jälle suure kambaga Geoguessrit. Kolmas tund oli inglise keel, kus vaatasime edasi filmi, mis rääkis algorütmide ohtlikkusest. Minu meelest see film pani täielikult puusse. Rääkisin kogu aeg, et me oleme sõltuvuses emailist ja Facebookist ja no... Kes meist nendest sõltuvuses on? Mitte noored, kellele see suunatud on. Viimane tund oli matemaatika, kus tegime ülesandeid palgast ja krediitkaardist. Läksin lõpuks närvi, sest arvutis on nõme kalkulaatorit kasutada. Ma ei mõista, kuidas teised hakkama saavad nii, kui kõik matemaatika on arvutis. 

Õhtul, kui õhtusöök oli söödud, mängisin kähku Genshini ära ja läksime Briti ja Ann Kristiniga mingile Oriflame'i messile-konverentsile-koosolekule. Britt on mingi konsulant seal ehk siis ta on üks neist, kes müüb edasi Oriflame'i kraami. See oli tuba täis vanemaid naisi, kellel olid prillid. Seal anti jube häid  õuna ja šokolaadikooke ning pakuti teed ja kohvi. Lõpuks tehti loosi ka. Mul vedas naljakalt, viimase asja sain mina! Need olid mingid ehted, seega need läksid otse Ann Kristini kätte, aga siiski, võitsin. Ja näed, polnudki nii igav, kui ma alguses arvasin. Mingi tädike väitis seal, et Tallinn on üks ilusamaid linnu, kus ta käinud on. Üks teine rääkis, et ta on käinud Narvas heategevust tegemas, aitasid mingit vaest pere. Kolmas tädi väitis, et ta ei oska baltiriikidel vahet teha. 



TIRSDAG§TEISIPÄEV 03.05.2022

Esimene tund oli psühholoogia, kus me alustasime viimast teemat ehk siis räägime sellest, kuidas psühholoogiat rakendatakse päris elus ning mis ametid sellest midagi teadma peaksid. Alustasime uut projekti ja mina räägin soorollidest läbi psühholoogia vinkli. Vabal tunnil vaatasin Kätekat ja tegin endale südame meie klassi südamete seinale. Seal seinal on kõikide nimed, sünnipäevad ja siis ilusad sõnad selle inimese kohta. Ma panin enda omale kõik ülivõrdes. Peale vabat tundi oli ajalugu, kus pidime tegelikult iseseisvat tööd tegema, aga ma ei suutnud väga keskenduda ja tuju polnud, seega vaatasin Kätekat edasi. Brede tegi šokolaadikooki. Kodus sõime õhtusöögiks vahvleid ja ma mängisin Gellyga Genshini. Riisusin paar tundi lehti ja prahti. Pakkisin Eesti paki ära.

Inimesed ei tea ja ei saa aru, et ma olen vahetusõpilane. Ma arvan, see on mu keeleoskuse pärast. Nad teavad, et ma pole norrakas, aga see on suht tavaline siin. Satuvad segadusse, kui ma ütlen, et ma lähen varsti koju. Arvavad, et ma olen siin kauem elanud ja immigrandi perest. See on ainult kompliment...







ONSDAG§KOLMAPÄEV 04.05.2022

 Esimene tund oli KK, kus tegelesime edasi retoorikaga. Teine tund oli inglise keel, kus pidime lihtsalt terve tunni mingitele sotsiaal meedia küsimustele vastama oma pinginaabritega. Pidime arvutama välja, kui mitu tundi me aastas sotsiaal meedias veedame. Mina olin selline klassi keskmine. Viimane oli prantsa, kus jätksime oma esitluste tegemisega. Peale kooli viisime mu paki lõpuks postkontorisse. Saadan Eestisse talveriideid ja Norrast magusat ja soolast. Kõik kokku kaalus 8,5 kg ning maksma läks 50€. Tegin tagasilennu natuke kergemaks. Kodus tegin kiire Genshini ringi ja vaatasin ikka Kätekat.

TORSDAG§NELJAPÄEV 05.05.2022

Esimene tund oli KK, kus valmistusime homseks tööks. Teine tund oli psühholoogia, kus jätkasime oma plakti valmistamisega. Kolmandas ehk kehalises tegime sulgpalliturniiri. Mul vedas, sain oma paariliseks juhuslikult klassi ühe parima sportlase. Loodan, et ta minu meisterlikkuse peale liiga palju ajurakke ei kaotanud. Viimane tund oli norsk, kus meil oli fagsamtale ehk hindeline vestlus norra keele ajaloost ja selle erinevustest teiste skandinaavia keeltega. Olime 10-line punt ja ma võisin vabalt kõige rohkem rääkida, lebo teema 😎 Kodus vaatasin palju Youtube'i ja mängisin natu Genshini. 

FREDAG§REEDE 06.05.2022

Täna oli KK fagdag. Alustasime päeva ühe tööga retoorika peale. Noh, läks nii, kuis läks. Omaarust vastasin kõigele, aga teised kirjutasid ja higistasid palju rohkem, seega ei teagi... Siis analüüsisime üht Greta Thunbergi kõnet ja vaatasime ära ühe prantsuskeelse filmi kõnedest ja retoorikast. Okei film. Viimaseks pidime grupiga tegema ise ühe veenva kõne/reklaami kasutades õpitud meetmeid. Minu grupp otsustas teha kõne suunatud õpetaja poole, soovides, et ta laseks meid varem koju. Vist töötas, sest peale seda läksimegi koju. Mina kihutasin nüüd kodu asemel Hamari, sest ees ootas üks vinge nädalavahetus. Kella 16 paiku alustasime sõitu Merete pere hyttasse Lõuna-Norras, Drammeni ja Kristiansandi linnade vahel. Kokku sõitsime umbes 4 ja pool tundi. Pildil on vaade toidupausi Burger Kingi aknast. See oli niimoodi pikuti üle tee. Sõidul nägin ka ära oma esimesed päris fjordid. Kokku jõudis meid hyttasse lõpuks viis: mina, Sofie, Merete ning ta õde ja nõbu. Kella 10ks olime kohal, vihma sadas ja midagi ei näinud. Nüüd jääb ainult loota, et homne päev on ilus ilm. Esimesel pildil on "kukli-mõmmi kaka".


Kommentaarid