kolmekümne kuues nädal: kelgutamas ja 'russetida' algus

LØRDAG§LAUPÄEV 16.04.2022

Läksime täna Budorisse, sinna suusamäele, viimast korda - lumi suht nigel juba. Algne plaan oli saada mind ka suuskadele, aga mul on väga halb jala kuju ja suusad ei ole jalas head. Selle asemel kelgutasin siis 2 tundi. Üles sõita oli tore, alla sõita oli tore, a nende vahel oli lühike periood, kui ma pidin seda kelku liftile vedama. Siis ma küll iga kord kadestasin suusatajaid. Kodus tagasi, mängisin Genshini ja kella viie paiku läksime pidulikult Merete ema juurde lihavõtte õhtusööki sööma. See on traditsiooniliselt lammas, väga hea mahlakas oli. Saime isegi eelroaks sparglit juustus ja magustoiduks mustikamoosi vaniljekreemis. Mängisime siis kõik koos ryktet går'i, mis on põhimõtteliselt telefonimäng paberil. Sellel mängul pole kaotajaid, seega kõigil oli kogu aeg lõbus.

Vanaema majast oli hull vaade Hamarile.



 

SØNDAG§PÜHAPÄEV 17.04.2022

Kell 12 sõitsin rongiga tagasi Elverumi. Hamarist on juba ammu kõik lumi läinud, aga siin meie aias on ikka veel mõned tortsud siin-seal. Kõik passivad õues (peale Mariuse), väga soe on, siuke 15-17 kraadi. Tegin homseks Britile sünnipäeva küpsisetordi. Tahtis proovida ja palus mul teha. Ma olen vist mingi neli korda juba teinud seda siin, appi. Peale õhtusööki käisime selle tibude ja papagoiga onu juures kohvitamas. Mängisin Genshini.

MANDAG§ESMASPÄEV 18.04.2022

Täna oli viimane vaheaja päev. Päeval käisime Briti sünnipäeva tähistamas. Kook meeldis nagu alati. Mängisin Genshini ja sõpradega Geoguessrit. Vaatasin kaks "Maskis laulja" episoodi ära.

TIRSDAG§TEISIPÄEV 19.04.2022

Tagasi kooli! Esimene tund oli psühholoogia, kus me lihtsalt joonistasime ja tegime võistlust. Minu, Nora ja Andrine tiim võitis! Saime lihavõtte kommi ja šokolaadi, jagasime seda taga istuva Benjaminiga, sest ta aitas meil võita. Siis tuli vaba tund, kus ma tegelesin inglise keelega, selle tähtaeg tõsteti ette poole ja nüüdseks on täiesti 100% kindel, et mina sellega hakkama ei saa õigeaegselt. Päeva lõpuks tuli topelttund ajalugu, kus rääkisime religioonist. Saime Malénilt kooki.

Kodus hängisime aias palavas, lahendasin sudokusid, proovisin kätt norrakeelsel ristsõnal - ei tulnud välja ja mängisin Genshini. Rääkisin ühega Instagramis, kes praegu vahetusaastal Taanis. Küsisin, mis on norrakate stereotüübid ja ma olen päris nõus! Rikkad, Teslad, suured majad, ilus loodus ja mäed, naljakad kampsunid, sitaks kallis... Ainuke, millega ma nõus ei ole, on see, et väidetavalt räägivad norrakad veidralt. Ei räägi, need on taanlased, kes räägivad naljakalt!

Russetid [rüssetid] on alanud! Russetid on Norrale omapärane abiturientide traditsioon. Kuu aega enne põhiseaduse päeva ehk 17. maid eksamite ajal, panevad abituriendid selga (kõige tihemini) punased kostüümid (edaspidi draktid) ja panevad iga päev pidu. Draktide värv oleneb õppesuunast, kõige rohkem on tavaõppesuunaga õpilasi ja neil on punane, ametikooli õpilased saavad musta drakti, majandus ja turismiõpilased sinise ning loodusealased saavad rohelised. Draktil on õpilase perekonnanimi ja seda nad ei tohi nüüd kuu aega seljast võtta. Jah, lugesite õigesti. Töölt saab vabastuse, aga muidu, kui ilma nähtakse, saab see patune indiviid karistada. Drakti ei saa ega tohi ka pesta, seega sellel perioodil on lubatud olla higikoll ja keegi ei saa midagi öelda. See on kallis lõbu, kui sa tahad selles osaleda 100%-liselt ja võtad osa russebussi kultuurist, siis läheb kähku mingi 6000€ kõige peale. See on terve suur business: muusika, draktid, bussid + muu fännikraam. Pidu pannakse iga öö läbi ja kõvasti. Nii kõvasti, et tarvis on kanda kõrvaklappe, et mürakahjustust ei saaks. Täna nägin, diivanid olid kõik täis pikutavaid russe, kes pole öö läbi maganud. Üht oli võimalus ka lähedalt näha, Yasmine'i poissi nimelt. Tal oli kuulmine kõvast muusikast läinud ja nägi suht teerulli alla jäänud välja. Jagas russekorte meile nalja pärast, see on ennast tutvustav kaart, mida jagatakse tavaliselt lastele tänaval. Oma russebusside ja gruppidega alustatakse juba varakult ja ka minu klassis on juba mingite busside kleepse ja pusasid igal pool. Loomulikult kõik ei võta sellest osa, aga suur osa siiski.



ONSDAG§KOLMAPÄEV 20.04.2022

Esimene tund oli kommunikatsioonitund, kus me alustasime uut retoorika teemat. Siin Norras tunnevad nad retoorikat juba varasemast, õpivad neid etost, patost, logost juba põhikoolis. Teine tund oli inglise keel, kus saime terve tunni projektiga tegelemiseks ja viimane oli prantsa, kus tegime vigade parandust oma enne vaheajale minemist tehtud eksameid. Ma sain isegi normaalset tagasisidet, aga minu õnnes saab süüdistada ainult fakti, et eksamil on lubatud sõnaraamat. Kodus ma mängisin Genshini, inglise keelega olen alla andnud. Hakkasin õues "Maskis lauljat" vaatama ja Martin tuli ka. Eks vaatasime siis koos selle episoodi ära. Tõsiselt ilusad ilmad siin. Pilvitu kogu aeg ja soeee. Külas käisid Tomase vanemad, kes said Eesti komme maitsta. Läksid peale küll, nosisid lausa pool pakki ära.


TORSDAG§NELJAPÄEV 21.04.2022

Esimene tund oli kommunikatsioon, kus me jätkasime retoorikaga. Teine tund oli psühholoogia, kus me vaatasime "Matilda" filmi, norm film. Kolmas tund oli keka, kus alustasime sulgpalliga, lõbus. Viimane tund oli norsk, kus meid jagati kaheks, saime ühe norra keele ajaloo perioodi ja pidime sellest esitluse tegema. Mina saan juhuslikult alati Bredega tiimi, aga vähemalt on meil esitluste osas sarnane maitse - nalja peab saama. Igatahes, meie teema oli nynorsk ja Ivar Aasen [Oosn]. Nynorsk on üks kahest norra keele kirjakeeltest. Kodus tegin kähku kiire Genshini tiiru ära ja siis terve ülejäänud õhtu tegelesin inglise keele projektiga, sest tähtaeg oli kell 23:59. Pidin oma tööst 22 peatükki välja lõikama haha, aga jõudsin! Kell 23:55 sain ma lõpuks rahulikult hingata. Tegelikult pidin ka nüüd sellele esitluse tegema ja selle üles lindistama, aga õpetaja saatis kell 22 sõnumi, et ta peab homme koju jääma. Õpetaja haige laps päästis mu õhtu. Esimene pilt on russekortist ja kleepsudest, mis ma olen suutnud hankida.


FREDAG§REEDE 22.04.2022

Eks siis tänane koolipäev möödus kodus. Tegin projekti kirjutatu alusel esitluse ja lindistasin üles. Lõpuks ometi täielikult vaba sellest projektist. Ülejäänud päeva mängisin muretult Genshini. Õhtusöögiks sõime ikka tacofredagi järgi wrappe.




Kommentaarid