kolmekümne kolmas nädal: hytta, Gjøvik ja Hamar

LØRDAG§LAUPÄEV 26.03.2022

Mängisime Monopoly ja kaarte ning mina lahendasin usinasti sudokusid. Päeval tulid külla Ann Kristini tädi ja onu külla, kellega mängisime ka kaarte. Grillisime vorste ja tegime palju triviad. Raadio käis terve päev. Ma ei saa aru, mis pärast sellel perel koer on. Nad ei saa Trymist mitte mingit lõbu, aint frustratsiooni. Ma sain aru, et see pere räägib täienisti dialekti. Lihtsalt kuulasin pealt ja järsku mõistsin, et kõik on dialekt. Pole varem tähele pannud.


SØNDAG§PÜHAPÄEV 27.03.2022

Mõlemad nii eilne kui ka täna hommik sõime hommikuks võikusid. Lahendasin Sudokusid ja ei läinud kaua, kui me hakkasime pakkima ja koristama. Lahendasin kahe päevaga kokku 52 sudokut, s.h siis erinevaid raskusastmeid. Kella üheks läksime Ann Kristini vanematele külla, sest nad ei ela hyttast väga kaugel. Mina vaatasin telerit ja no ma ei saa, ma vist mainin seda iga kord, et seal on kõige nunnumad kiisupojad maailmas. Sõime seal ka lõunat - kartulivormi salati ja fleskiga. Flesk on selline peekonilaadne toode, mis väidetavalt polnud peekon, aga maitses täpselt nagu peekon. Kõik see koos oli lihtsalt nii-nii hea. Lõpuks kodus tagasi, kirjutasin blogi, vaatasin Eesti "Maskis lauljat" ja Kätekat. 


MANDAG§ESMASPÄEV 28.03.2022

Esimene tund oli prantsa, kus me alustasime kordamist reedeks ehk siis tegime ainult grammatika ülesandeid. Teine tund oli norsk, kus tegelesime edasi Skandinaavia keelte võrdlemise grupitööd, mina uurin morfoloogiat. Kolmas tund oli inka, kus me käisime ühel näitusel me koolis ja alustasime filmi vaatamist. Viimane tund oli matemaatika, kus me pidime harjutama kolmapäevaseks KT-ks. Ma loomulikult tunni lõpuks küll matemaatikat ei teinud. Kodus käis külas Britt ja sõime burgereid. Mina vaatasin loomulikult Kättemaksukontorit.

VGMist saatis mulle üks koolilehe kirjutajatest sõnumi, nad tahavad teha artiklit praegu välismaal olevatest noortest. Nädala lõpuks peab olema mul vastus mõningatele küsimustele ja pilt ka juures. Kui see valmis saab, siis jagan kindlasti!

TIRSDAG§TEISIPÄEV 29.03.2022

Esimene tund oli psühholoogia, kus me rääkisime sotsiaalsest õppimisest ja siis meie ülesandeks oli klassikaaslastele midagi õpetada. Peale seda tegime klassijuhatajatundi raamatukogus, kus olid mingid kliimatöötoad. Meid jagati gruppidesse ja lugesime jah, erinevates tubades olid erinevad ülesanded. Ühes räägiti, et nad tahavad teha oma kooli juurikaaeda ja et kõik meie ära visatud toidujäätmed lähevad selle aia mulda. Saime ka ise külvata tomatit. Kella 11ks olin ma vaba ja tunni aja pärast istusin bussile nr 105.

Sõitsin 2h Gjøvikusse (jöövik). See on 20 tuhande elanikuline Mjøsby (Mjøsa-äärne linn), kus elab üks teine vahetusõpilane Anja Šveitsist. Oleme juba aasta algusest peale mõelnud kokku saada Gjøvikus, aga kunagi pole aega leidnud. Täna tegime lõpuks ära. Ta tuli mulle bussijaama vastu ja sain koheselt aru, et nagu Lillehammergi on see linn päris püstloodis. Kogu aeg peab ülesmäge kõndima ja Anja maja asus päris kõrgel. Ta rääkiski, et alguses oli päris raske iga päev koolist koju tulla, aga nüüdseks on käkitegu. Ta näitas mulle ette oma kooli ja tähtsamad tänavad. Iga uus maja, kuhu ma sisenen Norras, muutub kõige ägedamaks majaks, kus ma olnud olen. Anja maja on nr 1, milline vaade! Milline interjöör! Neil oli ka kaks kiisut ja kaks jänkut. Käisime "panoraama" rada pidi ja no päris uhke vaade Mjøsale. Rääkisime Šveitsi, Eesti ja Norra erinevustest, šveitsi saksa keelest ja klatšisime norrakaid. Ta samuti ei mõista, miks norrakad nii väga lagritsat armastavad ja miks nad kooli suhtes nii hädapätakad on. Sõin ta perega õhtust - kartulid erinevate peedisortide, marineeritud sibula, pohlamoosi ja seene-lihakastmega. Mängisime siis kaarte ja ta näitas mulle oma šveitsi kaardimaste (issand) ja rääkis, et Šveitsis ei teata Eurovisioonist midagi. Kui sa lugeja arvad, et sa ei tea Eurokast midagi, siis ma luban, et nad teavad veel vähem. Sõime browniet ja jäätist. Anja vahetusema töötas mingi hüpnotisöörina ja nad rääkisid nii dialekti vabat norra keelt, et kohe veider hakkas. Sõitsin täna viie bussiga kokku ca neli tundi.















ONSDAG§KOLMAPÄEV 30.03.2022

Esimene tund oli matemaatika, kus meil oli KT. Seal oli nii palju ülesandeid, et hoidis u 70 minutit tegevuses isegi mind tegevuses. Teine tund oli kommunikatsioon, kus alustasime peatükki sotsiaalkontrollist me igapäeva elus ehk meediast. Täna oli esimest korda mul kaasas eilne toit, aga sain kähku teada, et ega sellel väga mõtet pole, sest see kooli mikrolaineahi on päris hädine. Kolmas tund oli inglise keel, kus vaatasime edasi filmi. See film "Päevavalgele" (2015) oli isegi väga huvitav. See oli tõestisündinud lugu Bostoni katolike preestrite poolt toime pandud laste pilastamisest(?). Viimane tund oli prantsuse keel, kus jätkasime kordamisega. No ma olen ikka väga vales klassis. Õpetaja ütleb, et ma alahindan ennast, aga ma ei usu. Ma ei saa ikka millegagi seal tunnis hakkama. Raske. Läksin peale tunde Hamarisse. Planeerisime Sofiega homset päeva ja lihavõttevaheaega. Sõime kalapulki ja hängisime niisama. Kodus vorpisin blogi (tere). 

Hamarist viimane buss Elverumi läheb 20:35 ja see võtab ca 40 minutit. See sõit muutub iga korraga aina lühemaks ja lühemaks, alguses tundus nii hirmus pikk.

asjett - väike taldrik


TORSDAG§NELJAPÄEV 31.03.2022

 Esimene tund oli kommunikatsioon (õpilaste suus KooKoo), kus me alustasime filmi vaatamist. Poole tunni pealt aga pidime minema teiste klassidega kinno filmi vaatama. Vaatasime "Kunstnik ja varas" dokumentaali, mis rääkis kuidas üks kunstnik sai oma maalivargaga sõbraks. See oli väga hea. Päris mitu korda vappus saal naerust, tundub, et neil on päris sarnane naljasoon. Peale kooli kärutasin Hamari. Otsustasime Sofiega käia ära ühes maailma vanimais raudteemuuseumis ehk Norra raudteemuuseumis. Piletitädi sai küll aru, et meile enam lapsepilet ei kehti, aga ta ütles meile, et täna oleme ekstralapsikud ja saime lapsehinnaga! Nüüd oli meil 45 minutit aega, et üles leida vastus ühele mõistatusele. Kui seda mõistatust poleks olnud, siis oleks see igav muuseum olnud. Tegime õhtusöögiks taco-torsdagi ja ülejäänud päev lihtsalt hängisime.








FREDAG§REEDE 01.04.2022

Täna oli prantsa fagdag ja lahendasime ainult eksamiülesandeid. 5 tundi vaikust ja sõnastiku lehitsemist. Ma olin juhuslikult neid ülesandeid kõiki juba varem Kattas teinud, kuid ega ma midagi ei mäletanud. Seda eksamit on võimalik teha ilma mingisuguste teadmisteta prantsuse keele kohta, sest sõnastikus on absoluutselt kõik grammatika ka olemas. Pabistasin juba mingi kaks nädalat seda eksamit, aga sain isegi tund pool varem valmis. Kodus tuli meile Ann Kristini lapselaps külla. Väike beebi Ellinor. Mina vaatasin Kättemaksukontorit. No ikka pagana hea sari, suurena veelgi parem.

Kommentaarid