kahekümne kaheksas nädal: Sofie ja Eesti sünna

 LØRDAG§LAUPÄEV 19.02.2022

Ma kimasin kohe varakult Sofie juurde, sest täna tuleb suur pidu! Meil oli vaja tähistada sõbrapäeva, emadepäeva, Sofie sünnipäeva, Eesti iseseisvumispäeva ja MGP finaali päeva!!! Ma kinkisin Sofiele UNO-kaardid, mis läksid ka kohe kasutusse. Käisime Sofiega tänase jaoks poodlemas ja otsisime mu küpsisetordi jaoks materjali. Küürutasin siis pärast paar tundi köögis ladudes küpsisetorti. Kella seitsme kanti tulid külalised: Merete õde ja tema lapsed + üks sõber. Tegin neile Eesti esitlust, mida kiideti palju ja küsimusi jätkus. Peale seda algas MGP finaal! Me olime välja printinud siuksed ametlikud lehekesed, kus saime ise lauludele punkte anda. Üldiselt oli meil kõigil sama arvamus. Võitis see hullus, see läks sellele majale täielikult peale. Lauldi, tantsiti, võeti vioola välja! Anname Euroopale natuke särtsu selle laulukesega. Peale seda tegime erinevaid kahoote, alustades Sofie sünnipäeva kahoodist lõpetades Barbie Dreamhouse kahoodiga. Peale kõike seda olime tõesti läbi ja siblisime kõik oma tubadesse ja kodudesse. Praegu on kell pool 2 öösel, kui ma seda kirjutan.// See pilt minu ja esitlusega: seda polnud normaalse valgusega saada, kui mind oli näha, siis polnud ekraani näha ja vastupidi. Hämar oli veidi ja mu telefon ei võta hästi hämaras. // Ei, me ei joonud päris šampust. Nali oligi selles, et Sofie sai 18 ja nüüd sai Vinmonopoletist alkovaba šampust osta. Neil kõik kangem kraam ühes ainsas poes Vinmonopoletis ehk siis väga loomingulise nimega veini-monopolis.




SØNDAG§PÜHAPÄEV 20.02.2022

Kui maja oli vaikne, mängisin natuke Genshini ja kaunistasin koogi ära. Leidsime eile poest seal allahindlusekärust mingi jalkaväljaku kaunistused, seega kook tuli jalkateemaline. Kell 11 läksin esimest korda jumalateenistusele. Sofiel oli mingi esinemine seal, seega ma läksin kaasa. Päris freaky. Laulsid kui hea jumal on ja tõusid ja istusid ja tõusid ja istusid. Sõid seda Jeesuse leiba ja jõid ta verd vms. Peale seda sõime mu kooki. See maitses nagu päris, kuigi kasutasin veidi erinevaid koostisosi. Kõik kiitsid :) Õhtuks oli üle poole söödud. Mängisime UNO-kaarte, Sofie pidi ütlema kõik värvid ja numbrid eesti keeles, see on vist väga hea õppimismoodus. Planeerisime tulevaseid reise ja õhtuks sõime sushit. Ma lõikasin ka Sofie juukseid. Ma olen varem ka sõpradele juuksurit asendanud, aga see oli üks suuremaid tükke mul. Võtsime mingi 15cm maha ja olime väga rahul tulemusega. Üllatavalt rahul. Alguses oli plaan rongiga koju sõita, aga rongijaama jõudes saime teada, et kõik piletid on väljamüüdud. Pidime siis bussi ootama. Elverumi bussi reis on väga lühikeseks muutumas. 


MANDAG§ESMASPÄEV 21.02.2022

Esimene tund oli prantsa, kus rääkisime edasi naistepäevast. Teine oli norsk, kus meil oli fagsamtale ehk selline hindeline vestlus praegusest teemast. Meil oli viieline grupp ja pidime võrdlema üht vana ja üht modernset romantistlikku luuletust. Ülejäänud tund oli vaba. Inkas jätkasime juttu põlisameeriklastest ja matemaatikas me ei teinud mitte midagi. Konkreetselt. Meid oli mingi 7 kokku, sest ülejäänud olid kuskil kohustuslikul üritusel oma klassiga. Saime oma üleeelmise nädala tööd kätte. Ma sain "6 meget bra :)" ehk siis eesti keeles "5+ ülimalt hea :)". Pidime siis nagu oma vigu vaatama ja arutama, aga tegelikult seda ei teinud keegi, seega see tund oligi lihtsalt istumine vaikuses. Nad ise ka siin juba hakkavad virisema, et miks nad koolis midagi ei tee. Raiskavad oma aega lihtsalt. Kodus sõime mingit ameerika-pada ja mängisin õhtu läbi Genshini. Vanaema ehk Tomase ema kudus mulle Eesti värvides kampsuni!! See oli plaan, aga sain ka peale kauba käpikud kah! See oli üks mu aasta eesmärkidest: hankida endale üks Norra mustris kampsun. Väga äge ja ilus. Pilt on tegelikult neljapäevast.

 Iga esmaspäev ja neljapäev ma tõlgin ühe WC patrulli arvustuse norra keelde, kuna praegu on Norra vetsud järjekorras esimesed ja ma tahan, et norrakad saaksid oma vetsudest lugeda. Läbi selle olen avastanud, et Norra keelega on väga raske mängida. Nagu eesti keelega saab igast veidraid sõnu kasutada erinevatest kontekstides, aga siin tundub, et ei saa. Peab kirjutama konkreetselt ühtemoodi samade sõnadega iga kord. Jama! Ma ütleks siis, et eesti keelega on võimalik rohkem mängelda, vabam selline. On juhtunud ka, et ma proovin midagi öelda huvitaval viisil ja keegi ei saa aru. 


TIRSDAG§TEISIPÄEV 22.02.2022

Esimene tund oli psühholoogia, kus me tegime teiste õpilaste välja mõeldud ülesandeid. Pidime vetsus peegli ees naerma ja teistest ilusaid asju kirjutama. Tegime hingamisharjutusi ja kirjutasime enda kohta kinnitusi(?). Siis tuli vaba tund, kus ma kirjutasin blogi (Tere!) ja tegelesin oma ikka veel katkise bussikaardiga. Nüüd vist sain korda, aga pean paar päeva ootama. Ta oli pikka aega valel aadressil ja valel koolil ja seega ei töötanud siin Elverumis. Nende leht oli maas, seega ei saanud parandada ka. Eestis on ikka ühistranspordiga paremad lood ütleks. Siin pilet maksab terve varanduse, aga Eestis on kõikidele õpilastele vähemalt tasuta ükskõik kui palju reise ükskõik millal.

Ajaloos alustasime podkasti tegemist ja saime õpetaja tehtud šokolaadikooki, väga hea oli. Alustame nüüdsest seda samust koogitraditsiooni, mis Kattas ka oli. Iga teine teisipäev, kui on topelt ajalootund, siis teeb keegi kooki. Minu kord on kuu aja pärast. Kodus mängisin Genshini ja ma sain Sofie käest ligipääsu Disney+'ile, seega kasutasin seda ja vaatasin "Kreisi keisrit" (issand kui naljakas nimi eesti keeles). 


ONSDAG§KOLMAPÄEV 23.02.2022

Unustasin, et täna jääb esimene matemaatika tund ära, seega olin juba kell seitse virgunud ja valmis. Kasutasin aega ja tegin tänased Genshini raundid ära. Esimene tund oli kommunikatsioon, kus me rääkisime eelmine nädal nähtud filmist. Siis oli inglise keel, kus saime aega tegeleda oma esitlustega valitud põlisameerika rahvast. Me ei teinud seda. Viimane oli prantsa, kus tegelesime ikka prantsuse keelega. See on lõbus tund, kuigi see on raske tund. Peale kooli kihutasin ma Hamarisse, sest Sofiel oli täna sünnipäev. Läksime selle puhul india toitu sööma. Sofie vahetusvanaema oli šokeeritud, et Eestis pole riigireligiooni ja et me ei usu midagi. No kohe nii uskumatu oli. Sealt restoranist välja astudes ma tahtsin end otse sinna asfaldile pikali sirutada. See oli õudne, kui täis mu kõht oli. Elverumis tagasi, käisime Ann-Kristiniga poes koogi tarvete jahil. Kodus hakkasin visalt homseks küpsisetorti laduma. Selle kaunistasin eesti värvides ära. Musta asendasin šokolaadikreemiga ja sinise sellise kaunistuspudiga. Jah, see oli pikk päev. 

Esimene pilt on üks koomiks, mille leidsin kunstisuuna klassist. Naljakas. Teine pilt on jällegi näide, kuidas siin koolis laamendadakse ja rikutakse rohkem. Seinale kirjutatud "Marco noks".




TORSDAG§NELJAPÄEV 24.02.2022

Esimene tund oli kommunikatsioon, kus me läksime muuseumi! Läksime vaatama näitust roma rahva ajaloost Norras. Huvitav kraam. Teine tund oli psühholoogia, kus jätkasime õpilaste enda ülesannetega. Meie kord oli täna välja mõelda. Ma polnud väga aktiivne, seega mul pole rohkem midagi öelda. Viimane tund oli kehaline, kus mängisime jälle võrku. Peale seda siblisin koju. Tegin täna vabariigi aastapäeva puhul perele hakklihakastet. Minu meelest see ei tulnud üldse nagu päris, kummaline maitse, arvatavasti sellepärast, et kasutasin põdraliha. Teised aga kiitsid maani. Natukese aja pärast tulid Tomase vanemad kohvitama. Lõikasime mu küpsisetordi lahti ja nagu niuhti oli üle poole läinud jälle. Tegin ka neile oma Eesti esitlust, see on mul täitsa peas juba, ma olen seda nii palju esitanud. Rääkisin Hansuga tulevatest reisidest ja see tuletas meelde, et ma vist kunagi mainisin, et ma olen sõitnud Hansu Teslaga, aga ma ei rääkinud sellest lähemalt. Kas te teadsite, et isesõitvad autod on päris ja mitte müüt? Mina enne toda päeva ei teadnud! Hans vajutaski lihtsalt nuppu ja võttis käed roolilt. Ja auto sõitis ise. Uskumatu. Norras on Tesla vist enim müüdud auto viimasel ajal ja isegi siin minu suvalise metsa tankla parklas on suur Teslade laadimispark. See näeb nii veider välja. Keegi uneleb mu kampsunil.


FREDAG§REEDE 25.02.2022

Mul oli täna inglise keele fagdag. Me esitasime terve päeva esitlusi erinevatest põlisameerika hõimudest. Minu tiim ei esitlenud, sest mu tiimikaaslane oli kodus koroonas. Õpetaja tegi üht ploomikooki ja tõi meile päris inglaste teed, mida jõime piimaga tema õpetuse järgi. Üks õpilane tõi ka kooki. Alustasime oma suure projektiga. Peame leidma mingi teema või küsimusi teema kohta mis meile väga meeldib ja siis järgmised paar kuud tegeleme sellega. Ma mõtlen teemaks valida erinevad Uurali rahvad ning nende seis praegu. Mul juba koolis oli väga nõrk olla, seega kodus ma olin terve õhtu aint voodis. 

Norras vanaemad panevad kõik tõukesaani/kelguga ringi.

Kommentaarid