üheksateistkümnes nädal: jõulud

 LØRDAG§LAUPÄEV 18.12.2021

Päeval läksime naabrionu Olavile sünnipäeva tähistama. See oli lihtsalt kerge kokkusaamine ta aias. Sõime piparkooke ja jõime glögi. Olavil on üle 50 Islandi hobuse. Siuksed väiksed paksu karvaga. Vaatasime, kuidas neid treenitakse. Kodus mängisin Skyrimi ja vaatasime perega filmi "Bølgen" ehk "Laine", see rääkis potensiaalsest looduskatastroofist Norras.

SØNDAG§PÜHAPÄEV 19.12.2021

Mängisin Skyrimi ja ehtisime kuuske. Meil ei saa päris kuuske majas olla, sest Martin on allergiline. Peale seda sõidutati mind bussijaama ja lidusin Hamari. Hamaris oli Sofie juurest jule verksted ehk jõulu kokkusaamine. Seal olid ainult mina, Sofie, Roberta, Sofie vahetusema ja vahetustädi. Tegime piparkooke, sõime õhtusöögiks sushit. Ma olin unustanud, et mul on ASSEga infotund, seega tegime seda Sofie toast ta läpakast. Kuigi kõik oli eesti keeles, sai palju nalja, sest ma tõlkisin huvitavaid asju, mida teised ütlesid oma riikide kohta. Sofie pidi kuulama, kuidas ma tõlkisin, kuidas see, kes USAs parasjagu oli kirjeldas kui lollid ameeriklased on. Kaunistasime piparkooke ja sain ta tainast ka natuke, kuna nad elavad kahekesi ja nii palju nad ka ära ei söö.

MANDAG§ESMASPÄEV 20.12.2021

Viimane koolipäev otsustati teha distantsilt. Ärkasin kell 7, aga siis avastasin, et kolm esimest tundi neljast on ära jäetud ja kohale ei pea ilmuma, seega magasin edasi. Inglise keeles pidi filmi vaatama, seega vaatasin "The boy who harnessed the wind'i". Peale seda pidin korraks käima läbi matemaatika tunnist, et ta saaks öelda häid jõule ja koolipäev oligi läbi. Läksin alla ja tegime Martini ja Mariusega piparkooke. Sellest taignast, mille ma eile Sofie juurest sain. Vaatasin "Viiendat elementi" ja peale seda tegime risbollereid. Ma arvasin, et tegu on jälle mingi kukliga, aga oli lihtsalt paisutatud riis koos šokolaadiga. 

TIRSDAG§TEISIPÄEV 21.12.2021

Perepäevad on alanud. Kõige pealt tuli külla Tom Arildi tädi, kes ajas mind sassi Martiniga ja ei saanud aru, kes ma olen. Siis õhtusöögi ajal tulid külla Ann Kristini vanemad, kes said peale õhtusööki maitsta kama. Tom Arild oli ainuke, kes tunnistas, et talle kohe üldse ei meeldinud. Peale seda tulid külla Ann Kristini üks onudest ja tema pere. Joonistasin perele kiisudest jõuluteemalise pildi. Ei tea, mida veel kinkida. Loomulikult mängisin palju Skyrimi. Vaatasime kõik koos mingit LEGO võistlust.

ONSDAG§KOLMAPÄEV 22.12.2021

Täna tuli järgmine Ann Kristini onu külla. Ta nägi täpselt samasugune välja nagu see eilne onu. Vaatasime siis "Flåklypa jõule". Flåklypa originaali vaatasime vana perega. Peale õhtusööki tulid külla Tomase vanemad, kes on Eestis käinud. Iga kord, kui keegi ütleb, et ta on Eestis käinud, küsin, kas Tallinna vanalinnas. Vastus on alati jah. Vanaema oskas mulle öelda "Eesti kroon", sest tal juhuslikult on veel mõni alles. Said maitsta Eesti komme ja ka sinepit otseloomulikult. Pärast vaatasime veel ühe "Flåklypa" filmi ära. Loomulikult mängisin palju Skyrimi. Rääkisin ka oma vanematega. 

TORSDAG§NELJAPÄEV 23.12.2021

Tegin kirjut koera, Martin aitas natuke. Loodan, et seekord hoiab kokku ka, mitte nagu eelmine kord. Mingisugune tundmatu neid tuli päeval külla. Noor, ei tutvustanud end, vanemateta. Sõime õhtusöögiks ülihead riisiputru. Läksime tema ja kaksikutega õue. Kelgutasid ja rookisid lund. Sofie tuli mulle oma vahetusema Merettega külla. Tutvusid perega ja andsid mulle mu kingi üle. Peale seda tuli külla naabrionu. Veider mees. Ta oli täitsa hilja õhtuni. Vaatasime Tomasega Geowizardit 😎

Juhised: Ann Kristin - ema; Tomas - isa; Tom Arild - vanim poeg; Martin ja Marius - 11-aastased kaksikud; Tommi ja Tiiger - kiisud; Trym - koer; Kongen (kuningas) - hobune

FREDAG§REEDE 24.12.2021

Alustasime päeva ühise hommikusöögiga. Siis istusime teleka taha, sest siin on päris mitu traditsioonilist filmi, mida vaadatakse iga aasta. Esimesena "Tuhkatriinu kolm pähklit" originaalversioon Tšehhist aastast 1973. See on popp, sest sellele on peale lugenud ainult üks mees, kõik tegelased. See oli suht samasugune sellele uuele versioonile. mida käisin novembris kinos vaatamas. Uues Norra versioonis on rohkem lund ja mägesid :D. Peale seda tuli "Reisen ti julestjernen" - "Reis jõulutäheni". Seekord Norrast üks vana film. Jõulusöök oli viie paiku ja ega Eesti omast väga ei erine. Magustoiduks sõime eilsest riisipudrust ümber tehtud riisikreemi. Nii tehaksegi tavaliselt. Maitses nagu vahukoor tükkidega. Peale seda oli kinkide aeg. Kinke oli tõepoolest palju. Avasime neid ligi neli tundi. Ma soovisin jõuluvanalt sokke ja seda ma ka sain. Kodukootud mitu paari. Sain ka magusat ja raha. Mu kirjukoer meeldis inimestele! See tuli ka välja! Ei lagunenud koost ega midagi. Eks peale seda läksingi magama.


Kommentaarid