kaheksateistkümnes nädal: uus kodu

 LØRDAG§LAUPÄEV 11.12.2021

Mängisin terve päeva Skyrimi. Kell pool 6 oli Hamaris mingisugune tulešõu kiriku juures. Peale seda sõime kodus kanatiibu ja bataadifriikaid. Laupäeva tõttu vaatasime kõik koos jõulufilmi "Üksinda kodus". Mängisin Skyrimi edasi.

SØNDAG§PÜHAPÄEV 12.12.2021

Tänane terve päev läks pakkimisele. Kella ühe paiku läksime linna, et mingit tantsuüritust vaadata ja peale seda läksime ühte Türgi restorani lõunatama.  Kell 6 tuli piirkonnajuht mulle järgi ja sõitsime Hernesesse, ühte külla Elverumi lähedal. Uues peres on kolm venda, kelle nimesid ma veel siin ette lugeda ei suuda, ema Ann Kristin ja isa ...? ei mäleta nime. Siin on ka koer Trym, kaks kassipoega Tommi ja Tiiger ja üks hobune Kongen (aka kuningas). Kala oli ka, aga kassid sõid ära. Vaatasime õhtul "Maskorama" finaali. Mida ma nüüd oma nädalavahetustega teen, kui see on läbi?

Veider, et Norra poodides airaani ei müüda, aga Eesti poodides müüakse. Just arvaks, et Aserbaidžaani kandi maalasi oleks Norras rohkem kui Eestis.



MANDAG§ESMASPÄEV 13.12.2021

Esimene päev Elverumi videregåendeskoles. Lühidalt Elvises... Ma ei tea, mida täpsemalt öelda selle päeva kohta. Sain kapi, uued õpikud, hunnik uusi nimesid ja nägusid, mis ma meelde pean jälle jätma. Sain putru ja salatit ja mõned uued ained, kuna minu Katta ained olid siin täis või samal ajal, kui mõni teine õppeaine. Seega sotsioloogiat ja filosoofiat mul enam pole, vaid nüüd on psühholoogia ja inglise keel. Siin öeldi õpetajatele lihtsalt, et uus õpilane tuleb Kattast mitte vahetusõpilane, seega täna olin ma see, kes tuli Kattast - Hamarist, mitte see, kes tuli välismaalt - Eestist. Elvises oli ka nii palav ja soe, et mul on tunne, et ma ei pea enam suusaalusriideid all kandma. Mängisin Skyrimi ja kaisutasin kasse.

TIRSDAG§TEISIPÄEV 14.12.2021

Kell 6:30 istusin isa Thomase autosse, et Elverumi bussijaama sõita. Sain kaks päeva, et jätta hüvasti Kattaga. Kommunikatsioonitunnis õpetaja oli ikka haige, seega talle ei saanud öelda headaega näost näkku. Igatahes vaatasime lõpuni reedese filmi "Arrival". Mulle meeldis see, lõpuks koolis vaadatud film, mis oli hea. Teiseks oli prantsa, no prantsa õpetajast on kõige rohkem kahju :C. Ma ei teinud selles tunnis midagi, sest mind pole enam kooli nimekirjas ja siis ei saa ka luba kooli-wifile. Viimane oli klassijuhatajatund. Sõin siis linnas kebabi ja kimasin Elverumi. Vahe uue pere ja vanaga oli see, et nad proovisid saada väga aktiivseid võimalikud väikse ekraani ajaga lapsi, aga kogu mu vaba aja sisustus keerleb ekraani ümber. Uues peres aga nii veedetaksegi perega aega. Kõik istuvad diivanil, mõned mängivad, mõned vaatavad telekat ja mina pelan oma mängu arvutis ja sulandun ilusti nende sisse. 

Kella kuue paiku läksime Ann Kristini ja vanima poja Tom Arildiga ühe peresõbranna Briti juurde külla. Minu meelest süüakse Eestis jõuludel magusana ainult piparkooke, aga siin on igast küpsiseid ja koogikesi just jõuludel populaarsed.


ONSDAG§KOLMAPÄEV 15.12.2021

Samasugune algus päevale nagu eilegi. Kell 6:55 olin ma bussil teel Kattasse. Esimene oli keka, kus pidime oma tantsu välja mõtlema. Teiseks oli norsk, kus ma ei teinud... midagi. Viimane oli sotsioloogia. Sellest õpetajast on ka väga kahju, aga ta ütles, et ta läheb ka Kattast ära. Pool tundi rääkisime sõnavabadusest, teine pool tundi mängisime Ryktet gåri. See on nagu telefonimäng, aga joonistamisega. Peale seda tühjendasin oma kapi, tagastasin õpikud ja läksime sofiega Maxisse (ostukeskus), tal oli midagi tarvis. Sentrumis sõime ja läksime tema poole eks ikka eesti keelt harjutama. Kell 10 tuli see eilne Ann Kristini sõber Britt mulle järgi ja sõitsin temaga koju. Ta sõitis koju Gjøvikust ja Hamar jäi tee peale. Koselig det. Siin on natuke erinev dialekt kusjuures, kuigi see on ainult 30 min kaugusel. Näiteks dere (teie) on siin døkk/dekk, de (nemad) on døm ning tihtipeale L on R. Näiteks Elverum -> Ärverüm, blikk (pilk) -> brikk.



TORSDAG§NELJAPÄEV 16.12.2021

Tagasi Elvises. Esimene oli kommunikatsioon ja kultuur, kus vaadati lõpuni üks väga halb film. Teine oli esimene psühholoogia tund, kus teised tegelesid tegemata ja pooleli jäänud töödega ja mina pidin käima IKT-s (IT-s), et oma koolikontoga asjad joonde seada. Lõpuks pidin seal käima neli korda, enne kui seal keegi oli. Peale söögivahetundi oli keka, kus koroona tõttu tippspordisuuna välised õpilased ei tohi garderoobi kasutada, seega pidime minema jalutuskäigule ja pilte tegema tõestuseks. Hedda, Malen ja Yasmine tegid mulle Elverumi tuuri. Degusteerisin olulisi norra pagaritooteid. Peale seda oli norsk, kus ma käisin uuesti IKT-s ja lihtsalt rääkisin inimestega juttu.

Kodus tegin Ann Kristiniga lussekattereid, luutsinapäeva kuklikesi, sest ma magasin nende hooaja (3 päeva) maha. Kuidagi... head olid. Saiafanaatikud siin. Mängisin Skyrimi ja kell 18 oli kõikidele organisatsiooniga infotund, mida ma kasutan praegu, et kirjutada ära oma kirjutamata päevad :). 






FREDAG§REEDE 17.12.2021

Fagdagid on Elvises reedeti ja on ainult üks tund terve päev. Mul oli siis psühholoogia fagdag täna. Kui Teams'i pole siis jääb ikka pool infost saamata. Tund hakkas kell 9, aga ma olin kella kaheksaks kohal ja ma ka ei teadnud, kus klassis tund toimub. No eks ma kuidagi lõpuks õigesse kohta sain läbi mitme inimese. Rääkisime tunnetest ja emotsioonidest ning viimasena vaatasime "Pahupidi" filmi. Hea film. Käisime Ann Kristiniga poodlemas. Kodus mängisin Skyrimi ja õhtusöögiks tuli Britt meile taco-fredagi tähistama.

Kommentaarid