viieteistkümnes nädal: vigastus ja Sofie tänupühad

 LØRDAG§LAUPÄEV 20.11.2021

Silje läks kuskile töötripile ja Ola on merel. See tähendab, et meile tuli külla Silje ema. See on vist vanaemaks olemise sümptom hakata koristama. Pani meid kõiki kohe küürima. Noh, saan jälle oma toas normaalselt kõndida. Õhtul sõime pitsat ja vaatasime lõpuni Tindraga teisipäeval alustatud filmi. Vaatasin natuke "Elementaryt", uue "Maskorama" osa ja ühe filmi ning mängisin Simsi.

SØNDAG§PÜHAPÄEV 21.11.2021

Mängisin täna Simsi, vaatasin Tindraga ühe filmi ära ja pärast iseseisvalt ka ühe. Pidin tegema tomatisuppi keedumunaga. 

MANDAG§ESMASPÄEV 22.11.2021

Täna oli sotsioloogia, kus me alustasime kultuuriteemat. See on kordamine, kuna mul on ju kommunikatsiooni ja kultuuri tund ka olemas. Filosoofias jätkasime Sofiega Platoni esitlust. Viimased olid mata ja norsk. Kui ma eelmine nädal ütlesin, et ma valisin oma kommunikatsiooni esitluse teemaks hipid, siis ma vahetasin selle tegelikult emode vastu reedel ära. Ma nägin, et kolmel teisel õpilasel oli hipide teema ja kellelgi polnud emosid. Ühesõnaga, tegelesin selle esitlusega mitu tundi täna ja mängisin Simsi. 

Norra sai maitseb väga hästi ning mul on uus killer eksperdi Sudoku rekord 6:45. Mitte ühtegi hinti! See on väga kiire! Oleks olnud kiirem tulemus, kui ma poleks lõpus elevusest valesti vajutanud mitu korda.

TIRSDAG§TEISIPÄEV 23.11.2021

Mul olid komm, prantsa, klassijussitund ja mata. Klassijussitunnis sai Alilt kõige kohevamat ja parimat browniet. Kodus oli kodus ainult Theodor, otsustasime vaadata "Tagasi tulevikku" ja mingit "Lemony Snicketi sari õnnetuid lugusid" või midagi sellist. Tore õhtu. Norras on ikka paganama head kalaroad.



ONSDAG§KOLMAPÄEV 24.11.2021

Täna oli esimeseks kehaline, kus mängisime kossu. Ma mänguni ei jõudnudki, vaid vigastasin end harjutuste ajal. Peale norski otsustasin minna kooliarsti juurde, sest näpp oli paistes. Tuleb välja, et seal on üks veider süsteem. On kolm õde, ainult ühel on ukse peal telefoninumber, millele tuleb saata oma nimi ja sünnikuupäev. Eks ma siis saatsin. 30 min hiljem polnud ikka mulle vastust tulnud ajaga, millal ma saan minna. Kaks teist õde tulid mu juurde siis uudistama, et kuidas mul ikka veel aega pole. Nad vaatasid mu näpu üle, katki ei ole, aga kaks päeva pean hoidma teda keskmise sõrme külge teibituna. Ma sain oma sõnumile vastuse 2h hiljem, kui ma olin koolist lahkumas. Mis asja. Sotsioloogiatunnis olid enamus massivaktsiini saamas, seega klass oli tühi. Õpetaja otsustas halastada ja mängisime terve tunni Aliast. Ma olin arvamises väga jama, kasulikum olin kusjuures seletaja rollis. 

Peale kooli saime kokku Josie (Saksamaa) ja Sofiega. Läksime Sofie poole seda Trivia mängu mängima. No geograafia on ikka parim valdkond. Peale seda läksin spillekveldile, kus mängisime viiekesti sama mängu, mis eelmine nädal, aga laiema kaardiga. Peale kahte tundi skeemitamist, vahetamist ja täringu veeretamist, ma võitsin!

TORSDAG§NELJAPÄEV 25.11.2021

Täna oli täispikk fagdag, või-noh peaaegu täispikk. Sotsios vaatasime filmi (jällegi jama, magasin natuke) ja arutasime kultuurile lähenemise teooriad ehk siis seda, mida ma olen juba kommunikatsiooni ja kultuuri tunnis õppinud. Filos... pidime me töötama oma esitlusega edasi, aga me andsime kohe alla ja tegelesime muude asjadega. Mängisime enamasti Geoguessrit ja siis otsustasime sentrumisse pitsat sööma minna. Kodus vaatasin palju Youtube'i, Ola tuli koju ja vaatasime "Flåklypa Grand Prix'i". Seda peetakse kui üheks parimaks Norra filmiks ja seda näidatakse iga aasta jõuludel. See on nukufilm ühest vanamehest Reodorist ja tema rääkivatest loomadest siilist ja linnust. Üks naftašeik Fy Fasan (kellel olid gorilla ja lind lemmikloomadeks) palkab Reodori, et auto ehitada ja võita üks võistlus, et Fy Fasan saaks oma "Aladini õli (naftat? benssu?)" reklaamida... Sellel polnud subtiitreid + see oli 70ndate norra keeles = ma sain päris vähe aru, aga see oli siiski väga naljakas. 

FREDAG§REEDE 26.11.2021

Täna oli õpilastel vaba päev, aga tundub, et ainult siin piirkonnas. USAs on praegu tänupühade periood ja Sofie kutsus mind tänupühade õhtusöögile. Päris isetehtud USA toit. Sofie on taimetoitlane, seega päris kalkunit me ei saanud. Küll aga kuulus toidurepertuaari green bean casserole ehk siis rohelise oa vorm, sweet potato mash with marshmallows e bataadipuder vahukommidega (jah, see on päriselt päris retsept ja tuntud tänupühade toit), butternut squash casserole e muskaatkõrvitsavorm, kartulipuder, pohlamoos ja pumpkin pie e kõrvitsapirukas. Palju uusi maitseid. Palju oli kontrastidega mängimist: bataadipudru peal olid kreeka pähklid ja muskaatkõrvitsavormis olid metspähklid. Huvitav kraam, vaimustuses päris ei ole haha. Sofie alustas söögi tegemist enne üheksat ja lõpetas kella nelja ringis. Tegi kõik ise, hull. Ma jõudsin sinna kella ühe ringis ja külalised tulid nelja ringis. Kokku oli meid 11. Taustaks käis meil telekast (Youtube'ist) Macy's thanksgiving parade, mis on mingi megaparaad tänupühade hommikul New Yorgis ja ülejäänud USA vaatab telekast. Eks peale seda oli ikka häng ja jutuajamine. Vahepeal käisime green fridayl. Roberta, see kellega ma (ja mõnikord ka Sofie) lõunatan oli üks korraldajatest. See green friday oli siis vastus mustale reedele. Point oli, et inimesed tulevad annavad ära riideid, mida nad ei kasuta ja siis võivad n-ö vahetada teiste riiete vastu. Tegelikult võisid kõik tulla ja võtta nii palju, kui hing ihaldas. Ülejäänud riided läksid heategevusse.

Raamatukogust saab tasuta vaesemehe koroonateste, küsitakse lausa palju sa tahad, samal ajal kui poest maksab üks ~8€.






Kommentaarid