neljateistkümnes nädal: kino, kohvi ja vingerpussid

LØRDAG§LAUPÄEV 13.11.2021

Mängisin Genshini. Käisin Olaga metsas Geocachimas ja peale seda maitsesid tema ja ta ema me juures rohkem Eesti maiuseid. Mõlemad suht vihkasid kõike. Võtsid ampsu ja edasi ei söönud. Appi, kurb päev Eesti jaoks. Õhtul oli kino, käisime vaatamas "Tre nøtter til Askepott" ehk eesti keeles "Tuhkatriinu kolm pähklit". Selle filmi originaal aastast 1973 on pärit Tšehhist ja see on Norra jõulutraditsioon. See aasta sai see uuenduse, mis tuli eile (mu sünnipäeval) välja. See on päris sarnane päris Tuhkatriinu loole, paar väikest muudatust siin-seal, et see sobiks Norra looduse ja miljööga kokku. Mulle see igatahes meeldis :) Oleks võinud isegi pikem olla.

Peale seda läksime Ola õe ja gängi juurde pitsat sööma. Vaatasime kõik koos "Maskoramat" ehk nende "Maskis lauljat". Kodus vaatasin ühe "Elementary" episoodi ära.

SØNDAG§PÜHAPÄEV 14.11.2021

Mängisin täna Genshini ja vaatasin "Elementaryt". Õhtu ajal olid Theodoril mõned klassikaaslased külas ja mängisime kõik koos üht lauamängu ja tegime pinnebrød'd (pinnebröö) ehk pulgasaia. Tainas pulga otsa ja tule kohale ja siis oota. See oli väga maitsev. Mängisime ka natuke kaarte

MANDAG§ESMASPÄEV 15.11.2021

Täna olid sotsioloogia, filosoofia, mate ja norsk. Norskis sai õpetaja teada, et mina ja Sofie pole Norrast. Sain teada, et kui su esimene keel pole norra keel, siis sul on võimalik saada ametlikku vabastust teises kirjakeeles kirjutamisest. Miskipärast, kui õpetajad proovivad meelde tuletada või arvata, kust ma pärit olen, siis on esimene pakkumine alati Leedu. Alati. ??? Tegelesime seal tunnis ühe saagaga. Ma ei oota seda hetke, kui me peame varsti ühe päriselt läbi lugema. See on nagu "Kalevipoja" lugemine. Palju luulet ja midagi ei saa aru. Kodus ma hakkasin kohe oma sotsioloogia esseega tegelema. Ma polnud alustanud ja mul oli ca 7-8 tundi, et katta ära seitse kuriteoteooriat ning neid ennetavad meetmed. Kui ma nägin tunnis, et sõnade arv oli miinimum 800 sõna, ütlesin kohe õpetajale, et ma ei saa nii palju ja sain loa kirjutada nii palju, kui tuleb. Pooltundi varem enne tähtaega sain valmis ja oli ilusti üle 800 sõna. Mulle täitsa meeldib nende tekstide kirjutamine. Shinto tekst filos, Gröönimaa tekst kommis ja nüüd see. Iga kord olen ka väga uhke enda üle, et suutsin nii targa ja pika teksti kokku panna oma kolmandas keeles! Ma nüüd lähen magama, tunnen end väga out-of-it.

TIRSDAG§TEISIPÄEV 16.11.2021

Kõigepealt oli kommitund, kus me diskuteerisime kapitali, nii majanduslikku, sotsiaalset, kultuurilist ja sümboolset. Siis olid prantsa ja klassijussitund. Söögivahetunnil said mu lõuna-kaaslased Eesti maitsete hindamise osaliseks. Nende arust Eesti kommid maitsevad liiga palju nagu alkohol, seda ütlesid ka Ola ja ta ema. Üks maitses peenleiba ja jooksis suud loputama, ah? Kodus käisin Tindral järgi ja pidin temaga hängima paar tundi (Ola on tööl), õnneks on mul Netflixis ootel paar asja, mis on tema eale ka sobilikud. Peale seda oli mul järjekordne kasutu norra keele kursus, pesin pesu ja vaatasin "Elementaryt".

ONSDAG§KOLMAPÄEV 17.11.2021

Esimene oli kehaline, teine oli norsk ja viimane oli sotsioloogia. Sotsioloogias on meil viimased paar nädalat olnud õpetajateks ühed ülikooliõppurid. Täna oli nende viimane päev ja me rääkisime gruppides oma esseedest. Minu grupiga arutajast õpetaja/õpilane kiitis mu esmaspäevast esseed väga. Peale seda mängisime üht kirjalikku telefonimängu. Lõuna ajal hindas Roberta Eesti maiuseid. Kõige paremaks osutus Tiina, kuna see oli kõige eksootilisem. See mustikatega valge šokolaad sai teise koha, kuigi ta vihkab mustikaid. See oli lihtsalt nii hea ;). Ta pole varem leiba maitsenud ja ta ütles, et selle maitse on väga tugev ja mitte väga hea... Seda ma ei andesta. Kool tänaseks läbi, aeg linna peal konnata. Passisin raamatukogus oma lingvistikaraamatuga. Spillekveld'il (mänguõhtul) mängisime Ragnhildi ja Oskariga üht linnade-külade ehitamismängu. Kella seitsme paiku läksin õhtusöögi jahile - üks Kreeka stiilis võileib osutus saagiks. Kodus ma vaatasin "Elementaryt".

TORSDAG§NELJAPÄEV 18.11.2021

Eks ma lidusin kell 7 voodist välja, kuna kell pool üks oli linnas maksuametiga kohtumine. Mu juurest ei lähe ju muid busse. Ei, see oli hea, ma arvan muidu ma poleks Sofiega hänginud. Tuli välja, et tal oli ka täiesti vaba fagdag, seega ma läksin talle külla. Ta elab reaalselt mingi kahe minuti kaugusel gågatast kõige ilusamas hubasemas majas, mida ma näinud olen. Me mängisime ühte trivia mängu ja otsustasime hinnata kõiki jääkohvisid Norra toidulettidel... See idee osutus... Ma ei oska öelda, mis selle tagajärjed on. Ta majast poole kuni minuti kaugusel on üks väga odav sushi koht, sealt hankisime lõuna. Kell pool üks läksime maksuametisse - 5 minuti kaugusel ta majast ja ma sain laduda lagedale kõik oma kaasavõetud dokumendid. Nüüd on see asi korras ja pean paar nädalat ootama, kuni ma saan endale Norra isikukoodi. Läksime tagasi tema juurde kohvi hindama ja küsimusi küsima. Mu parimaks valdkonnaks osutus geograafia - linnad, lipud, riigid jne. Kodus vaatasin palju "Elementaryt". Nüüdseks on õhtu ja praegune tagajärg on lootus, et ma ei soovi tänasest rohkem kohvisid osta hahahha. Lumi tuli maha.

Norra bussid on veidrad. Väga tihti on pileti piiksu masin katki, ustega mingid jamad, hommikuti hilineb KUNI 20 MINUTIT. Kolmapäeviti ei lähe kooli juurest ühtegi bussi minu juurde, kuigi hommikul läheb kooli küll. 



FREDAG§REEDE 19.11.2021

Lõpuks ometi reede. Esimene tund oli kommitund, kus vaatasime JÄLLE "Rådebanki". Norskis eelmine nädal pidime ka selle esimest osa vaatama ning ma olen seda varem ka vaadanud ehk nüüd ma olen esimest episoodi 3 korda näinud. Teiseks oli ajalugu, mille jaoks ma ärkasin täna kell 4, et teha ära kahe nädala väärtuses tunnitööd, mille pidi täna ära esitama. Selle eest sain siis terve tunni lihtsalt passida. Kolmas oli filosoofia, kus me alustasime grupitööd. Mina ja Sofie peame tegema esitluse Platoni kohta. Viimane oli prantsa. Prantsa läbi, kõnnin oma kapi juurde, arvates, et saan nüüd lõpuks koju minna. Ei. Keegi hull oli pannud mu kapi külge 4 lukku ja kõik kinni vajutanud. Mida kuradit. Läksin valvelauda ja nad ütlesid mulle, et 5 minuti pärast tuleb üks mees, kes siukseid probleeme lahendab. Läks mööda tund, onu polnud tulnud ja siis ma küsisin uuesti ja see tädi helistas kolleegile, võttis kapist tangid välja ja saatis meid teele. Miks ta seda varem ei teinud??? Oleks jõudnud bussile. Silje pidi mulle järgi tulema, sest ma jäin kõikidest bussidest maha. Kodus vaatasin "Elementaryt".

Kommentaarid