kaheteistkümnes nädal: Lillehammer ja mänguõhtu

LØRDAG§LAUPÄEV 30.10.2021

Tänane päev kulus Lillehammeri avastamisele. Lillehammer on enim tuntud 1994 aasta Olümpiamängude tõttu. Alustasin reisi Sofie ja Josiega, aga päris kiiresti lahutasin end neist ja käisin ise üksinda ringi. Enne seda aga sõime Norra Olümpiamängude muuseumi kohvikus hommikusööki. Maitsesin ära kõigi poolt kiidetud Norra vahvlid moosi, hapukoore ja brunostiga, aga need ei olnud midagi erilist. Muuseumis ise olid kõige huvitavamad videod Olümpiamängudest. Selle muuseumi kompleksi juurde kuulub ka veel Maihaugeni vabaõhumuuseum. Ehk siis kokku oli toodud erinevatest kohtadest erinevaid Norra talumaju. Nägin lõpuks oma esimese puitkiriku ära. Peale seda seadsin sammud Lysgårdsbakkeni (lüüsgošbakken) poole. See on suusahüppemägi, mida kasutati aastal 1994. Seal süüdati ka see Olümpia tõrvik. Ma üritasin treppidest üles minna, aga ma andsin päris kiiresti alla. Peale seda ekslesin metsas, kasutades seda kiirteena sentrumisse tagasi. Seal oli kell 30 minutit enne Lillehammeri kunstimuuseumi sulgumiseni. Läksin sisse, küsisin letitädi käest, kas on võimalik terve näitus ära uurida 30 minutiga ja seepeale printis letitädi mulle tasuta pileti välja. Lihtsalt sellepärast, et ma tulin ainult 30 minutiks. Väga ilus kunst oli! Väga osavad käed olid need teosed maalinud! Avaldasid kõvasti muljet. Peale seda läksin ühte Kreeka kohta gyrost tellima. Ma väga kahtlesin, kas seda võtta, kuna see tundus nagu lamp kebab, aga see gyros, see gyros oli parem kui kõik kebabid kokku. See oli nii hea, et ma otsisin Hamarist välja ühe Kreeka koha. Seiklesin sellega tänavate vahel ja eks siis oligi aeg tagasi rongile astuda. Kodus vaatasime perega "Kollide kompaniid" ja ma vaatasin pärast "Elementaryt". 

Arvamus Lillehammerist? Ma sain kõik kohad käidud, mis ma enne minekut kirja panin. Tundub, et me lähme kunagi perega veel, aga praegu mul enam sinna asja pole. Armas linn, kindlasti palju uhkem roheliste lehtedega. See kosk-jõgi, mis keset linna läbi läks, oli eriti vinge. Ma arvan, et Lillehammer on hea linn matkasellidele ja spordihuvilistele. Linn on siuke piklik, seega mets, matkarajad ja kose-laadset ületavad sillad on kohe ligidal. Linn on täis Olümpia sümboolikat ja väga järske teid. Päris tihti tuli mulle vastu jooksjaid ja muid vabaõhunautijaid. 

Nüüd olen ka üsna kindel, et üksinda ringi käimine on minu jaoks parim variant.  

Piltidest: sellised kanalisatsiooniluugid olid ainukesed Lillehammeris minu märkamist mööda, isegi Hamaris on mõni selline! See vahvlipilt on asjatundjatele kõige norrakam pilt maamunal.










 SØNDAG§PÜHAPÄEV 31.10.2021

Puhkepäev. Mängisin Minecrafti ja vaatasin "Elementaryt". Täna oli Halloween, see on väga teemas siin. Tindra, Silje ja Ola käisid kuskil laste hälloka peol. Meil käis uskumatult palju kommi ja pommitavaid lapsi ukse taga. Theodor oli haige ja kodus, seega ta pidi kogu aeg jooksma üles-alla, kui keegi jälle ukse taga tilistas. Mina oma keldrist ju ei kuulnud neid.

knask eller knep!

MANDAG§ESMASPÄEV 01.11.2021

Jälle esmaspäev. Sotsioloogia, filosoofia, mate ja norsk. Sotsios uurisime üht uuringut, mis näitas lõpuks numbreid, et Eesti ühiskond on testitud riikide hulgast teine kõige lõdvem ja Norra oma oli oma normide ja reeglite poolest Pakistanide ja Lõuna-Koreade juures. Ma ei oska paremini seletada. Nad olid kõik ise päris üllatunud, arvasid, et on lõdvemate hulgas, a vat! Nende ühesugune väljanägemine on väga hea näide sellest kõrgest numbrist. Nad ei taha erineda ega välja paista ja siis väljajäetud olla. Filos vaatasime edasi filmi, kaks tüdrukut kutsusid mind enda juurde istuma, üks osutus leedukaks. Ütlesin talle pienas. Ma pean teda tulevikus rohkem küsitlema. Mates polnud õpetajat ja ülesanded olid liiga rasked, seega ma ei teinud väga midagi. Varem olid lihtsamad teemad, mis olid mu jaoks kordamine, aga nüüd on arvutiga Exceli ja maksete arvutamine ja see küll lõbus pole. Norskis tuli lõpuks õpetaja, kes jääb. Panin täppi ta dialekt! Stavanger. Praeguseni meil on olnud ainult asendusõpetajad. Vaatasime üht lühifilmi ja õppisime üksteist tundma. Kodus mängisime perega kaarte ja muid lauamänge. Pesin hunniku pesu ja toitsin Youtube'iga oma lingvistika huvi. 

ASSE Instagrami võtab iga nädal üle üks õpilane, kes parasjagu on kuskil välismaal ja siis ta vastab küsimustele ja jagab kogemusi. See nädal algas minu takeover ASSE Eesti Instagrami lehel. Ma olen oodanud seda hetke sellest ajast saadik, kui ma sain teada, et ASSE korraldab neid.

flutur - albaania keeles liblikas 

TIRSDAG§TEISIPÄEV 02.11.2021

Kommunikatsioonitunnis pidime paarilisega antud Norra parteijuhi Instagrami kontot analüüsima ning uurima kuidas ta ennast esitleb. Me pidime tegema uue peaministri kohta. Prantsas oli skriveøkt ehk kirjutustund. Pidime kirjutama kirja kasutades ainult enda materjale, õpikut ja sõnaraamatut. See oli päris raske. Sõnaraamat tõesti oli elupäästja, ma kontrollisin pea igat sõna sellega. Klassijuhatajatunnis jagas Sofie sidrunikooki. Saime varem ära ja tegin oma bussijaama kõnni Mjøsaga huvitavamaks. 

Õhtusöögi tegi vanaema ja siis oli mul norra keele kursus. Peale seda vaatasin Youtube´i ja "Elementaryt".

ONSDAG§KOLMAPÄEV 03.11.2021

Kehalises tantsisime, jumal, salsat ja sambat. Norra keeles diskuteerisime esmaspäevast lühifilmi meheideaalidest ja sotsios uurisime kuritegude ja kurjategijate ajendeid. Peale kooli oli mul nüüd 2h vaba tundi. Proovisin ka ära lõpuks selle jääkohvi, mida kõik siin agaralt kaanivad kogu aeg. See oli liiga hea. Kohv pole kunagi hea olnud, haiseb ja maitseb rõvedalt. Selle erandiga vist on oluline mainida, et see oli karamelli oma ja kohvimaitset pea polnudki. Leidsin raamatukogu keldrist ühe tillukese näituse ja uitasin niisama Hamari peal ringi. Kui kell lõi 16, astusin kultuurimaja ustest sisse. Olin otsustanud vaadata üle kolmapäevase 'lauamänguõhtu'. Enamus olid seal täiskasvanud, v.a üks poja (14), kes oli seal oma emaga. Nad olid seal ka esimest korda ja siis mängisime koos ca 4 tundi. Kella 20 ringis saime pitsat (telliti 8 karpi) ja siis oli Ragnhildi ja Oskari kord lahkuda. Mängisin siis mõndadega edasi üht raudteede ehitamis mängu. See oli väga rahulik, aga väga lõbus. Pidi natuke mõtlema. Kell 10 sõitsime Siljega tagasi koju. Kindlasti lähen järgmine kolmapäev uuesti. 




TORSDAG§NELJAPÄEV 04.11.2021

Täna oli OD-dagen, 'operasjon dagsverk'. Iga aasta annavad Norra koolilapsed ühe päeva oma haridusest, et aidata teisi. Tehakse tööd ja kõik teenitud raha läheb heategevusse. See aasta aidatakse lapsi LAV'is. Mina läksin prügikorjetiimi. Mu tiim arvas, et me oleme ainsad, kes päriselt korjavad ja siis andsid varakult alla. Seetõttu oli meie prügikoti sisu väikseim... Peale seda tegin endale raamatukogus konto ja sõitsin koju. Kodus ma olen viimastel päevadel palju töötanud oma takeoveri kallal. Hängisin Siljega ja hiljem Olaga. Mu toas tuleb varsti remont, tuba tehakse väiksemaks. Vaatasin "Elementaryt".

PS: sult hääldatakse sült.


FREDAG§REEDE 05.11.2021

Esimene oli komm, esitasime teisipäevaseid poliitikute identiteetide leide ja tegelesime 'kolmanda kultuuri lastega'. Ajaloos esitasin slaidiesitlust vana-kreeka keelest. Avaldasin õpetajale väga muljet ja ta arust oli teema raske ning et ma olen päriselt teemast huvitatud. Kui ma oleks saanud hinde, oleks see olnud kõige kõrgem ehk 6. Filosoofias diskuteerisime filmi '300' ja prantsas vaatasime üht Guinea jalgpalluri filmi. Kodus vaatasin palju "Elementaryt" ja sõime perega kooki ja Theodori tehtud küpsiseid.

Kommentaarid