üheteistkümnes nädal: Oslo, dugnad ja Brumunddal

LØRDAG§LAUPÄEV 23.10.2021

Varakult Oslo rongile ja kella poole 11ks kohal! Rongil olime kolmekesti: mina, Lena (Saksamaalt) ja Irene (Itaaliast). Seekord toimus Oslos suur isekorraldatud kokkusaamine MyEducationi (me organisatsiooni) noortega. Irene jättis meid Oslo S-is, et leida teised itaallased üles. Mina ja Lena läksime tasuta wc-d ja mulle hommikusööki otsima. Sõin koguni kaks ülimalt head kalkunivõikut. Suundusime tagasi ja kohtumispunkti oli kogunenud juba üks jõuk. Väga lahe oli näha neid inimesi päriselus, mitte läbi ekraani. Algas ootamine teiste rongide järele. Sain hea ülevaate Brasiilia hingeelust. Suundusime siis toitu otsima, aga ma olin ju just söönud, seega see oli kasutu mu jaoks. Kella kahe ringis seadsime sammud kultuuriajaloo muuseumi, mina olin teejuht ja algataja. See oli siuke meh muuseum. Seal oli nagu päris nodi, mingid mündid ja viikingite ehted. Lahedad asjad olid aga muumiad ja sarkofaagid ning põlis-ameeriklaste näitus. Peale seda viskas mul kopa ette sellest, et ma maksin 25€ ja ma lihtsalt pidin ootama teiste järele kogu aeg. Meid oli mingi 20 tükki kokku. Sellise grupiga ei saa kuhugi minna. Ma läksin Akeri kai kaudu Akershusi kindluse aladele. Akeri kai oli siuke purskkaevudega ilus park. Akershusi kindluse alad olid väga lahedad. Kahjuks kell oli nii hilja, et muuseum oli kinni, lähen järgmine kord! Peale seda alustasin teekonda tagasi. Leidsin keset Oslot ühed hobused. Sõin ühe muhvini ja proovisin ära kõigi lemmiku Norra jäätee, see oli lamp, aga muhvin oli uskumatult hea (mu vaade tol hetkel on kolmandal pildil). Siis oligi aeg rongile tagasi minna. Tagasi läksin ainult Lenaga. Lenaga jätkus juttu terveks rongireisiks, pea poolteisttundi. Kodus oli meil jäätise õhtu ja proovisin Silje ja Olaga vaadata üht filmi, aga ma vajusin suht kohe ära. Ikka päris väsitav päev. Otsisin Oslost veel paljusid kohti, mida külastada.

en kost - luud/hari








SØNDAG§PÜHAPÄEV 24.10.2021

Kuna Norras elavad nii priviligeeritud inimesed, tunnevad paljud inimesed, et nad peaksid midagi ülejäänud maailmale tagasi andma. Heategu on siin suur, ka minu pere harrastab seda. Täna korraldati ukselt uksele rahakogumist. Iga pere, kes osa võttis sai kaardi ja raha jaoks kopsiku. Me olime kahe grupina: Ola ja Theodor ning Silje, Tindra ja mina. Ma olen otsustanud, et mulle väga meeldib Norra talupoegade arhitektuuristiil. Ma saan alles homme öelda, kui palju raha terve Norra kokku kogus lapsabielu kaotamiseks. Kodus aitasin Siljel teha saamirooga finnbiffi. See on põhjapõder peekoni, kadakamarjade ja šampinjonidega. Kõrval on tüümianiga kartul. Täitsa normaalne oli. Koristasin ka veel täna ja vaatasin päris palju "Elementaryt".

kalv - vasikas

potetstaff - kartulipuder 

MANDAG§ESMASPÄEV 25.10.2021

Täna olid vaba soss, filosoofia, matemaatika ja norsk. Matemaatikas saime oma tööd kätte. Terve minu raskusastme (2P) lennu peale oli tööde keskmine hinne 1.7. Nende kõrgeim hinne on 6. Minu klassist oli mul parim hinne - 3.6. Oleks olnud suurem number, kui ma oleks mõnda kohta seletanud oma mõttekäiku. Päris häbiväärselt madal tase, aga tegu on siiski kõige kergema matemaatika grupiga. Kodus aitasin Olal teha õhtusööki ja siis vaatasin "Elementaryt". Mängisin ka Geoguessrit. Suutsin esimest korda teha vahet urdu ja araabia keelel, see on päris hea.

Eilse päevaga kogus Norra kokku 243 310 609 kronerit. See teeb 24 331 060 €. 


TIRSDAG§TEISIPÄEV 26.10.2021

Täna oli kommitund, kus ma keerasin küsimuse õpetajale vastu. Me räägime kogu aeg palju norra kultuurist, aga siis ma küsisin talt mis ta enda emamaa Taani kultuur on ja ta jäi hätta. Siis oli prantsa, klassijussitund ja mata. Kodus tegime Olaga kalasuppi, mis sai kalasupiskaalal 10/10, päris toidu skaalal 6.25/10. Ma ei tea, kas Eestis tehakse ka nii, aga siin Norras näen, et pannakse ühte suppi mitut sorti ja mitmes vormis kala. Siis läksin kohe sinna esmaabi värki Folkehjelpi, seekord oli see koos täiskasvanutega ja õppisime pea ja kuklavigastustega tegelemist. Ega rohkem ei teinudki täna.

ONSDAG§KOLMAPÄEV 27.10.2021

Esimesena oli keka, kus mängisime bandyt. Siis oli norsk, kus kirjutasime edasi tänapäeva Tšetšeenia ja vana-Norra ühiskondade erinevustest ja sarnasustest aumõrvade osas. Sotsioloogia tunnid on tagasi. Alustasime uut teemat: kuritegu ja hälbiv käitumine. Söögivahetunnil käisin Roberta ja Sofiega auditooriumis mikrofonidega lollitamas. Kodus tegime Siljega üht väga head pastat ja siis ma mängisin natuke Genshini, vaatasin "Elementaryt" ja lõpetasin oma norski kirjutise ära. Mõtlen bandyga lõpetada, pole mu värk. Võiks leida midagi, mis on veidi lähemal.

TORSDAG§NELJAPÄEV 28.10.2021

Täna oli vaba fagdag ja otsustasin veeta selle Brumunddalis, linn 20 minuti kaugusel mu kodust. Brumunddal, rahva suus "Dala", on Hamarist umbes poole väiksem, aga nagu nimigi viitab, oruke. Silje töötab seal, seega läksin temaga lihtsalt kaasa ja tulin temaga ära. Robertal, mu sõbral Brumunddalist, oli kõigepealt sõidutund, võisin tagaistmel samal ajal hängida. Peale seda läksime sööma mullivahvlit jäätisega ja siis läksime laenutasime mu ema töökohast rulad. Roberta üritas mulle rulatamist õpetada, ta on rulatamise suur fänn. Kuradi palju musklit ja tehnikat vajab see sport. Käisime siis mäkis ja me aeg oligi otsas. Mul hakkas kell 18 Norra infotund. Natuke nukker oli, ühtegi päris huvilist polnud, ainult üks sõber ja üks teine, keda ma tunnen, kes käib lihtsalt igal infotunnil. Siiski, juttu jätkus. Tagasi kodus, vaatasin "Elementaryt".

Silje kuulis pealt mu eesti keelt ja ütles, et see kõlab nagu saami ja soome keele segu. Ta ütles ka, et see on väga üles-alla keel, kogu aeg käib /\/\/\/\/\. Alguses kahtlustasin, et tegu oli norra keele mõjuga, aga hiljem sõbrannalt küsides sain teada, et mu eesti keel oli väga ilus-kaunis. Ma arvasin, et eesti keel on väga monotoonne keel. See võib siis tulla sellest, et rõhk on ju esimesel silbil. 

Pildil on kujutatud Norra kõrgeimat puithoonet. See asub Brumunddalis ja see on hotell.


FREDAG§REEDE 29.10.2021

Esimene oli kommunikatsioonitund, sain teada, et mu Gröönimaa töö hinne oli 5/5+. Ajalootunnis ma arvasin, et ma ei pea vastama, seega ma ei teinud oma esitlust loomulikult valmis, aga siis tunni alguses õpetaja rääkis, et ta täna kütab kõvasti ja vabalt minu nimest üle. Seega ma veetsin terve tunni higistades oma esitlust vana-kreeka keelest. Tuli välja, et loomulikult minuni ei jõutud. Ma ütlesin eelmine nädal, et ma vahetasin ladina keele peale, aga täna paanikas ma lõpetasin oma kreeka oma ära, sest selle jaoks oli mul kõik materjal juba välja otsitud. Siis oli filosoofia tund, kus vaatasime filmi "300". Seda ma olin varem näinud, seega sain oma tänase iluune tehtud! Viimane oli prantsa. Kodus oli vanaema külla tulnud. Ta tõi mulle kommi, ta on lahe vanaema. Sõime lihtsaid vorste taskus. Lasin vanaemal Eesti sinepit mekkida, ta kahetses seda koheselt. Mängisin Geoguessrit ja tegin kaardi oma Norra mälestustest. Halloween on siin väga teemas.

Kommentaarid