seitsmes nädal: jalkamäng

LØRDAG§LAUPÄEV 25.09.2021

Kell 9 oli äratus, sest Ola tahtis võimalikult varakult kõik haod oma uude isetehtud riita laduda. Peale seda korjasime viimased mädanenud õunad ning mängisime kaarte. Mingi täiesti tundmatu mäng, mida tuleb välja, kõik norrakad oskavad, "pole vist ühtegi norrakat, kes ei oskaks seda". Sõime putru ning vaatasime lastega lõpuni "Totoro" filmi. Ma mängisin Genshini ning sõime pitsat. Laupäev on ka kommiõhtu ja tihti peale ka filmiõhtu. Vaatasime "Wall-E't" ja ma vaatasin peale seda veel ühe filmi ära. Pesin ka pesu. Norm päev.

å nyse - aevastama

å gjespe - haigutama

SØNDAG§PÜHAPÄEV 26.09.2021

Mängisime bandyt ning üht viikingite mängu kubbi. Mõlema mängija poolel on 5 klotsi ja siis pead pulgaga neid viskama. Päris kerge on kiiresti plindrisse sattuda. Õhtul läksin oma esimesele päris jalgpallimängule. Hamkam vs Jerv, Hamkam võitis :-). Mõistan, miks sportlased ütlesid koroona kõrgajal, et publikuta pole mäng sama. See oli isegi päris lõbus ja ma ei arvanud, et sellistel mängudel publik niimoodi kaasa elab. Ei teadnud, et jalkas on pealöögid nii tähtsad. Nad olid väga muljetavaldavad, nii tugevad ja osavad! Olen rahul, väga huvitav kogemus. Tahan kindlasti veel.



MANDAG§ESMASPÄEV 27.09.2021

Soss, filo, mate ja norsk! Mates mu klassikaaslased vaikselt hakkavad ära kasutama mu oskuseid. Väga hea, ongi rohkem tegevust mulle, meeleldi aitan. Norskis pidime tegema podcasti, sain rääkida lingvistikast, seega mina olen rahul. Kodus sai Norrale omapärast fårikåli (forikol), otsetõlkes lammas kapsas. Eh, ei ole mu lemmik, aga liha oli hea. Peale seda läksime Theodori jalkamatši vaatama. Ola sõnul Theodor saab alati äsja nähtud jalkamängudest inspiratsiooni ja motivatsiooni ning mängib seetõttu paremini. Õudselt ladistas, aga vist oli väärt seda. Kodust leidsime Vestlandet'dist (Lääne-Norra) naasnud Silje, kes keetis Tindraga kakaod. Järgnes vahukommirohke kveldsmat. Kveldsmat on otsetõlkes õhtutoit ja seda see ka ole. Neil on nii, et on hommikusöök, lõuna, õhtusöök mingi 4-5 ajal ning siis enne magama minekut on kveldsmat e siis siuke õhtune snäkk. Tihtipeale on selleks paar võileiba. Mängisin Genshini ja vaatasin eilse filmi lõpuni.

Neil pole oma sõna vahukommide jaoks, ainult marshmellows. Killer expert 12:03 ja 0 viga! Uskumatu kui kiire!

TIRSDAG§TEISIPÄEV 28.09.2021

Täna oli komm, prantsa ja klassijuhatajatund. Vaikselt hakkab juba tunniplaan pähe jääma. Kommis hakkasin töötama oma Gröönimaa taanistamise projektiga ja prantsas sain teada, et me lähme märtsis nädalaks Prantsusmaale. Kui Ola ja Silje on nõus vastu võtma üht prantslast, siis on kindel minek, sest kool plekib kõik ise kinni! Kodus mängisin hulga Genshini ning vaatasin ära "Kalatüdruk Dory" ja "Lelulugu 4". 

Mu bussijuht täna oli üks vanadaam, kes heegeldas... Sain teada, miks Gröönimaal selline nimi on. Nimepanija tahtis, et Gröönimaale tuleks rohkem inimesi, seega ta pani sellele ahvatleva nime "roheline maa". 

ONSDAG§KOLMAPÄEV 29.09.2021

Täna olid keka, norsk ja soss. Midagi erilist pole öelda, võib-olla vaid jälle mainida Hamar armsust! Kodus mängisin Genshini ja varsti oligi minek bandysse. Täna sain endavanustega mängida, nad ikka latsatavad kõvasti. Ma olen kõige kasulikum värava juures ja seetõttu saan pallidega pihta alatasa. Mulle meeldib bandy. Pidin käima endale õpilaspiletit tegemas, sest järsku otsustati kõik koolimaja uksed teha kaardita ligipääsmatuks. Neil oli lahe tehnoloogia! Lihtsalt klaasi sees oli kaamera, seisid sinna ja siis kohe trükiti pilt kaardile. Oli seetõttu kuidagi väga odava kvaliteediga kah.

Sooviksin kõneleda vetsudest! Mis värk on Norras sellega, et tuldakse vetsust välja ja ei lasta vett peale? Mida kuradit! Ma olen seda uskumatult palju kohanud siin.

 Päris koledad ilmad on siin ning pimedamaks ja külmemaks läheb. Sügis täitsa käes. 

TORSDAG§NELJAPÄEV 30.09.2021

Täna oli kommunikasjon og kulturi fagdag, aga ma otsustasin kodust teha oma ülesannet. Selle raames vaatasin ära ühe Gröönimaa dokumentaali. Mängisin ka Genshini ning vaatasin ära neli filmi. Paar kuud tagasi nägin Norra uudist, et Norra (väike)lastes on liiga palju A-vitamiini. See sellepärast, et nad tarbivad ülimalt palju maksapasteeti. Minust on saamas üks neist. Võin ka siis lõpuks kirja panna, et norrakad raiskavad maailmas enim toitu. See on õudselt tõsi. Päris haige värk, mis siin toimub. Õhtusöögil ei söödud neid kartuleid ära? Dav, otse prükki. EI MÕISTA!

FREDAG§REEDE 01.10.2021

Täna oli komm, ajalugu, filo ja prantsa. Kommis jätkasin oma Gröönimaa podcastiga, ajaloos valisin oma 10-minutilise esitluse teemaks Antiik-Kreeka ja -Rooma keeled ning hakkasin sellega tegelema. Filos jätkasin oma artikliga "Müüdid nüüd ja minevikus: mingi jama v tähtsad nii indiviidile kui ka ühiskonnale?". See on üldteema, pidime valima ühe filmi, raamatu, müüdi või jutustuse ning analüüsima selle mõju ja mida kõike. Mina teen "Printsess Mononoke" kohta :). Prantsas tuli välja, et pean tegema järgmiseks reedeks 5-6 minutilise video, seda ma nüüd küll ei oota. Kodus hakkasin kohe tegelema oma Gröönimaa podcastiga, sest täna õhtul oli tähtaeg. Võin öelda, et tund aega enne tähtaega, kell 22:30 saatsin sisse. Ühesõnaga, pidime valima ühe riigi juhtumi ajaloos, kui kasutati "rassiteooriat", et oma koloniseerimist ja assimileerimist õigustada. Ma olin ainuke, kes valis Gröönimaa. Kõige rohkem aega läks kinnituse otsimisele küsimusele "Kas gröönlaste maailma kõrgeim enesetapuprotsent ja jube kõrge alkoholi tarbimine on seotud taanlaste poliitikaga 60 a tagasi?", vastus on jah. Meil vesi mingi nädalaks ajaks kõlbmatu. Head ööd.

Kommentaarid