kümnes nädal: Molde

 LØRDAG§LAUPÄEV 16.10.2021

Täna läksime Moldest väljapoole jäävasse marmorikaevandusse. A vat see oli eepiline. Sõitsime kristallselge vee peal koobastes. Seinad, lagi ja vesi kõik sädelesid. Saime maitsta sealt tulevat mitme saja aastaga puhastunud vett. Üks tilluke tops seda maksab 200 kr e 20 €... Loo vesi maitseb paremini. Näidati videoid, mis seletasid ja näitasid, kuidas nad kaevandavad ja mida nad kõik teevad selle marmoriga pärast. Näitasid ka päris plahvatusprotsessi ja pauke endid, kahjuks mitte päriselus. Varastasin koopa pildid netist, sest me telefonikaamerad ei jäädvustanud nii pimedas väga hästi. Koju sõites otsustasime lõunatada Molde mäe otsas. Seal oli tõesti uskumatult külm ja seal sadas lund (mis ei jäänud maha). Kodus magasin ja õhtusöögiks olid söödavad rannakarbid ja krabi. Ma vist maitsesin neid esimest korda. Nüüd saan vähemalt öelda, et olen maitsnud ja tean, et ei meeldi. Liiga palju tööd ja pole nii hea. Krabi pidi ju ise ragistama ja puhastama. Maitsesime siis Carolina Reaperit, üht kõige teravamat pipart maamunal. Nooojah... Keele peal oli see talutav, aga siis läks see alla... See kirjeldamatu valu mu kurgus tegi mind ainult nukraks, haha. Silje võttis kõige suurema tüki ja oksendas. Lõpuks aitas ainult Pepsi ja enda veenmine, et ma ei tunne midagi. Pesime Olaga nõud ja siis algas Fantasi mäng. Pidi kas miimika või joonistamisega teistele antud teema mõisteid seletama. Peale seda rääkisime pikalt ja laialt rahvussümbolitest, dialektidest ning reflekteerisime tänase marmorikoobaste tripi üle. Ma olen kindel, et aasta lõpuks ei räägi ma enam Oslo dialekti, vaid siis mul polegi dialekti, sest see on segunenud Silje Karmøy dialektiga. See oli kusjuures mu esimene mõte, kui ma täiesti alguses kuulsin Silje dialekti. 

Just märkasin, et siin majas, kus ööbisime, on sammal seina vahel ja et mu voodi on olnud varem kitsam, aga siis laiendatud. Siin ikka tõesti on jäädud nii tõetruuks sellele, mis siin ca 300 aastat tagasi oli.

Galleri — Bergtatt Opplevelser 

Bergtatt Opplevelser 

SØNDAG§PÜHAPÄEV 17.10.2021

Täna oli taastumise päev. Sõitsime tagasi selle pea 6-tunnise tee. 5 päevaga oli u mägede kanti maha langenud lumi. Kõik puud ja mäed olid kaetud. Seal sõitmine oli üks spirituaalne kogemus. Terve see Romsdaleni org on kõige ilusam koht, mida ma terve oma elu jooksul näinud olen. Siin on link, mis näitab vaadet, mis vastas päris hästi sellele, mida ma nägin. Minu jaoks oli ainult palju lumisem. Seal samas on ka Trollveggen (trollisein), mis on Euroopa kõrgeim püstloodis kaljusein. Sealt pärineb ka see pilt minuga kolmapäevasest sissekandest. Muru on Vestlandet'dil palju rohelisem, arvatavasti vihmarohkuse tõttu. Kodus mängisin Genshini ja vaatasin ära ühe filmi. Ma ei mõista, kuidas ma jäin täiesti terveks. Mingil ajahetkel olid kõik täiesti haiged. Mõned palavikus voodis pikali. Kõik aevastasid, köhisid ja luristasid kogu aeg ja mina jagasin nendega tillukest maja, WC-d, autot, kõike ja jäin täiesti terveks. Väga veider. Nüüd peab otse kooli minema :( Viimane pilt oli vaade mu aknast 5 päeva.






MANDAG§ESMASPÄEV 18.10.2021

Magasin sisse ja esimesse tundi kõndides tuli mulle meelde, et täna on minu kord sotsioloogiatunnis vastata. Läks hästi arvestades, et ma olin selle täiesti unustanud. Ainult mõned mõisted ei tulnud meelde, aga teemasid mõistsin ja sellest sai õnneks õpetaja ka aru. Väga hea, et ma hindeid ei saa! Nüüd on mul jälle mitu päeva, kui ma ei pea sotsioloogiatunnile mõtlema. Filosoofias vaatasime auditooriumis filmi... mis on sünonüümne sellega, et ma ei vaadanud seda, vaid tukkusin. Pole minu süü! Ei, tegelt, ma olen seda filmi näinud varem. Matemaatikas õppisime Excelit kasutama ja norskis alustasime uut teemat: au ja häbi. Tegime Sofie ja Josiega plaani minna järgmine nädal Lillehammerisse. Kodus mängisin Genshini, töötasin oma filosoofiaartikli kallal, tegin sudokusid ja tegelesin blogiga. Oleks võinud rohkem jõuda. 

TIRSDAG§TEISIPÄEV 19.10.2021

Täna olid komm, prantsa ja klassijussitund. Klassijussitund oli tegelikult mingi loeng ja peale seda saime Mohammedilt kooki. Siis oligi mu päev läbi. Kodus mängisin Torchlighti, õhtusöögiks oli ju-be hea paneeritud tursk. Võimalik, et üks uus lemmik nüüd. Tänasest hakkasid jälle organisatsiooni poolt kohustuslikud norra keele kursuse tunnid. See on kõige suurem ajaraisk. Ma pidin juhuslikult esimesena vastama ja siis see tähendas, et ma istusin järgmised poolteist tundi lihtsalt niisama. Jaa-jaa, mõni võib öelda, et see ühendab meid, et saame teada, mida teised tegid, aga kui meid on üle 30... Kui grammatika osa hakkas, siis ma läksin minema. Seal õpetatakse kõige algelisemat grammatikat. Seda, mida ma õppisin iseseisvalt kaks aastat tagasi. Tegelikult ma koristasin oma toa selle ajaga ära. Pärast seda ma otsustasin alustada "Elementaryt" uuesti. Ignoreerisin lähenevat filosoofiatähtaega.

Hamari selle aasta esimene lumi! Mitte midagi suurt ega erilist, aint mingi väike kiht, mis järgmiseks päevaks on läinud, aga siiski! Olemas ta oli. Mida külmemaks ilm läheb, seda rohkem täis on buss hommikuti.

ONSDAG§KOLMAPÄEV 20.10.2021

Kehalises mängisime innebandyt. Norskis... Me ei teinud väga norski. Meil oli meie 7./8. (number pole kindel, sest me oleme lõpetanud lugemise) asendusõpetaja ja päris õpetajat pole me ikka saanud. See 7./8. oli väga mures ja küttis natuke mu meelest õpilasi üles. Julgustas neid kirjutama kirja direktorile sellest probleemist. Ma ei mõika, kuidas see aitama peaks. Direktor teab ju, et meil pole õpetajat ja et see on probleem. See ei too rohkem norra keele õpetaja kandidaate ukse taha :D. Sarnane asi juhtus ka täna peale kekat ja mitu korda varem ka. Minu meelest on täiesti ok tund-olukord ja siis pärast on teised nagu "Issand, kas te nägite ka, õpetaja oli täna kuidagi eriti nõme? Ta käitub meiega nii ebaviisakalt/ebaausalt.." Sotsioloogiat mul muidugi jälle polnud.

Kodus vaatasin "Elementaryt" edasi ja õhtul oli tähtis jutuajamine Silje ja Olaga. Lisabandysse ma täna ei viitsinud minna.

TORSDAG§NELJAPÄEV 21.10.2021

Järjekordne fagdagi aeg. Esimesed kaks tundi olid sotsioloogia, aga kuna mu kodu juurest läheb ainult üks buss päeva jooksul, siis ma pidin istuma koolisööklas neli ja pool tundi. Ei, olen rahul, olin väga produktiivne. Kirjutasin oma filosoofiaessee põhimõtteliselt valmis. Filosoofiatunnis vaatasime esmaspäeval alustatud filmi lõpuni, magasin jälle natuke :P. Kodus oli kohe õhtusöögiaeg ja siis suundusin otse oma teksti lõpetama. Lasin õhtul Olal selle läbi lugeda. Jah, oli igast vigu, aga arvestades, et mu essee oli kolm lehekülge, oli vigade osakaal täitsa väike. Pesin pesu ja vaatasin "Elementaryt". Asi on nüüd täitsa kindel, et ma lähen märtsis Prantsusmaale.

Leidsin oma sudokulehelt tavalise sudoku uue raskusastme "evil". Naljakas nimi, tegin paari vihjega mingi 10 minutiga ära. 

FREDAG§REEDE 22.10.2021

Täna oli komm, kus üks küsis: "Miks sa Norrasse kolisid?" "Ma olen vahetusõpilane..." "Oi, ma arvasin, et sa siin elanud mingi 10 aastat või midagi." See oli huvitav. Siis oli ajalugu, kus ma töötasin oma esitluse kallal, aga ma vahetasin teemat, seega nüüd alustan nullist. Siis oli filosoofia. Ma natuke kahetsen, et ma võtsin selle. Enam ei saa vahetada ka. Oleks ma teadnud, et me nii palju räägime antiikajaloost ja vaatame filme, mida ma näinud, siis ma poleks seda võtnud. See tund meeldib mulle kõige vähem. Viimasena oli prantsa, aga ma olin nii läbi omadega, et ma ei teinud väga kaasa. Kodus vaatasin "Elementaryt" ja tegin pere abiga endale nimekirja snäkkidest, mida ma pean siin Norras ära proovima. Julebrus on overrated ;)

Kommentaarid