kaheksas nädal: jäähokimäng

LØRDAG§LAUPÄEV 02.10.2021

Mängisin Genshini ja vaatasin ära kaks filmi. Ola on jälle nüüd kaheks nädalaks tööl. Silje ja Tindra olid kuskil küla peal, seega Theodor ja mina pidime endale ise pitsat tegema. 

Mäletate seda esmaabigruppi, kus ma eelmine esmaspäev käisin? Nad käivad ka iga nädal hokimängudel ja täna läksin mina ka. See on Folkehjelpile (sellele esmaabi grupile) täiesti tasuta, seljas peab olema ainult üks neoonoranž logoga vest. Ma pole kunagi näinud jäähokit, ei videoid, telekast ega päriselus. Sama lugu oli ka jalgpalliga.  Mängisid Storhamar ja Vålerenga (Oslost). Ola pakkus, et Storhamar saab kõvasti peksa, aga vat! 4-1, Vålerenga läks saba jalge vahel koju. Nüüd tulevad kõik mu muljed ning asjad, mis ma teada sain. Vat see oli alles üks show! Leegid, toss, valgus, hiiglaslikud lipud, pasunad, trummid, jõle kõva muusika, mille bass väristas päris kõvasti mu tagumikku. On kolm 20-minutilist mängu, nende vahel 18-minutilised pausid, kus käib see jääkombain. Mängu jooksul umbes kaks korda tehakse ka puhastuspaus ja see lumelabidatega laste näol. Hokivärav, nagu ma aru sain puuritakse jäässe ning väravavahil on värava küljes pudelihoidja. Korraga on platsil 10 mängijat, mõlemal võistkonnal viis, aga nad vahetasid neid kogu aeg! Ma ei saanudki lõpuks süsteemist aru. Minu meelest suhteliselt suvaliselt, kui üks otsustas, et aitab, siis suundus ohkides pingi poole ja tema asemele lasti pingipuurist välja kihelev järgmine mängija. Nad elasid päris palju üksteisel seljas ning kallistati palju ka välisäärt. Mulle meeldis, et välisäär oli ka aktiivses kasutuses. Mängijad saatsid sinna litreid, et need põrkuks sealt edasi niimoodi ilusti. Ma tahaks näha nende kõiki kaitsmeid, nagu kui palju neid olema peab, sest nad seal kukerpallitasid ja maadlesid päris palju, aga tõusid ühe hetkega püsti. Iga mängu viimasel minutil ja üks minut enne mängu kogunesid meie ette kari väikseid signeeritud hokisärkides väikelapsi, kes soovisid mööduvatelt mängijatelt plaksu. Viimase mängu viimasel minutil otsustasid nad ka kakelda, Andrea (Folkehjelpi n-ö liider) ütles, et Storhamar ja Vålerenga suht vihkavad üksteist ja et see juhtub iga kord. Igatahes, ma olen rahul, tahan kindlasti veel.


SØNDAG§PÜHAPÄEV 03.10.2021

Mängisin Genshini ja perega mängisime mingit Theodori lemmiklauamängu. Vaatasin ära ühe filmi. Koristasin veidi ja magasin. Norras on tavaline magustoit tarretis. Unustasin öelda, et eelmine kolmapäev oli klassiga pildistamine. Järgmine päev öeldi, et peaksime tegema uue, sest me pildil oli inimene, kes poleks tohtinud seal olla. Naljakas! Klassijuhataja ütles selle peale, et nad on fotograafiaõpilased, nad peaksid saama välja fotošoppida ja me ei läinudki uut tegema.

MANDAG§ESMASPÄEV 04.10.2021

Lõpuks ometi viimane koolinädal enne vaheaega on alanud! Esimene tund oli mul vaba, kuna on alanud sotsioloogiatunni arvestus. Minu vastamine toimub alles peale vaheaega. Vaatasin "Printsess Mononoke" ära, et valmistuda järgnevaks filosoofiatunniks, kus enamus ajast veetsin otsides vastust lihtsale küsimusele "Mida väärtustab shintoism?". Järgnes üks matemaatika ning sellega paar väga head sudoku raundi. Viimane oli norsk. Ma arvan, et norskist on saamas mu kõige mittelemmikum tund. Me räägime ainult retoorikast, teeme neile pühendatud samu ülesandeid ning peame pikki tekste kirjutama. Norra keeles kirjutamine on 110% mu kõige nõrgem külg ja mul tuleb iga kord pisar silmi. Kodus pidime käima Tindral järgi ning see nädal on jälle minu kord õhtusöögiga aidata. Pesin ka pesu, mängisin, vaatasin. Ma olen siin kahe kuu jooksul rohkem erinevaid toitu proovinud ja uusi maitseid tundnud kui terve elu jooksul kokku (okei, võib-olla liialdan).

Tõesti ongi kaheksas nädal ja mul siiamaani pole bussigraafik 100% kokku loksunud ning ma sain alles nüüd teada, et me saame koolist hommikuti tasuta putru. Tegin ka lõpuks endale selgeks, kuidas öelda "täna hommikul", "homme hommikul" ja "eile hommikul". Jah, ma tõesti ei osanud seda ja lihtsalt vältisin seda iga kord, kui oli tarvis.

TIRSDAG§TEISIPÄEV 05.10.2021

Kõik algas sellega, et kodus leidsin kõige maitsvama saia maailmas, selline seemneid täis. Siis käisin esimest korda koolipuhvetis ära. See kaneeline hommikupuder vist muudab täielikult mu päeva struktuuri. Mul polnud lõunaks kõht väga tühi ja esimest korda isegi jätsin midagi alles. Igatahes, kommunikatsioonitunnis jagas õpetaja endatehtud kukleid, mis olid uskumatult head. Okei, nüüd ma vist mõistan, miks ma oma lõunat ei lõpetanud. Prantsa tunnis sain teada, et lähme märtsis siis Mâconi linna. Õpetaja sõnul umbes sama suur kui Hamar ise. Klassijuhatajatunnis jagas Ahmad ülimalt häid kaneelirulle ning matemaatikas oli mu esimene prøve e tunnikontroll/kontrolltöö. Kuigi ma pole kogenud arvutis matemaatika tegemises ega matemaatilise norra keele mõistmises, läks mul 100% paremini kui umbes pooltel. See tase on neil uskumatult madal. Õhtusöögi valmistamise ajal käis külas Ola ema, kellega tegime esmaspäevaks plaane. Õhtusöök ise oli ka uus ja huvitav: mingi kala-makaronimöks, mis külmana nägi välja nagu lasteaia toidujäätmed. Selle peale sulas ahjus võiga külge paneerimispudi ja see oli ülimalt nämmma. Käisime Tindral järel, ostsin lõpuks laupäevaseks pealinnatripiks piletid, vaatasin Youtube'i ning mängisin Geoguessrit ja Genshini. Ei leidnud siit külapoest valget šokolaadi, olin löödud.

Tänane päev on väga hästi kokkuvõetud kolme sõnaga: toit, toit, toit! See teine pilt on ükt väga hea kokkuvõte norra kultuurist: kaneeliga puder ja snus.

ONSDAG§KOLMAPÄEV 06.10.2021

Esimene oli keka, mängisime Ankerskogenis capture the flagi. Minu tiim sai ühe punkti ja selle tõin mina! Norskis oli lebom tund, sest viimane norsk enne vaheaega. Mängisime ja vaatasime dokumentaali. Leidsin põhjuse, miks paljud ei tea, kus Eesti on. Neile meeldib palju rääkida endast ja Põhjamaadest ja kui näidata Põhjamaade kaarti, siis Balti riikide asemel on lihtsalt tühjus, auk, kuigi Eesti on tegelikult kõrgemal kui Taani. Eesti on nii lähedal, et võiks teada, aga nad lihtsalt ei näe seda kunagi. Dokumentaal oli saamide norrastamisest, proovisin kuulda mõnda sõna, mis on eesti keelega sarnane. Üks jäi kõrvu: beaivi. See, et ma mainisin Ankerskogenit enne, oli tähtis. Tuli välja, et sealt leiti laip, umbes 20m meist kaugemal, ning hiljem pussitati kedagi kaubanduskeskuse parklas. Mis toimub.

Mul oligi ainult 2 tundi, sest nagu ma esmaspäeval mainisin, on sotsioloogias vastamisperiood. Võtan pea iga kord teel bussijaama erineva tee ja seda ka täna. Hamar on ikka nii nunnu! Oleks ilm olnud parem, oleks pildistanud rohkem. Kodust leidsin tolle musta labradori Stormi, mängisin Genshini mitu tundi ja siis aitasin õhtusööki teha. Peale seda rääkisime, mida ma Oslos külastada võiks ning Silje rääkis, et kui ta paar aastat tagasi Tallinnasse reisi otsis, siis ta sai teada, et Eesti on tuntud oma spaade, šampanje ning kaaviari poolest. Mida?

Sõidutasime Theodori noorkotkastesse ning läksime Tindrale järgi. Tindra sõbranna ema kutsus meid kohe sisse. Ta oli Saksamaalt, kerget aksenti oli tunda ja ta oskas üle kuue keele... Peale seda käisin bandys ning pärast võttis mind peale hoopis Ola, kes oli juba töölt naasnud. Väsinud olen. 

TORSDAG§NELJAPÄEV 07.10.2021

Jällegi vaba fagdag, aga täna olid mul plaanid. Eile leidsin, et immigratsiooniametil oli üks vaba aeg järsku tänaseks. Loomulikult läksime sinna täna. Pidin seal käima, et saada mingi elamisluba või midagi. Mul olid kõik dokumendid korras - pidime korda saama enne tulekut. Nad saatsid meid edasi mingi majandus-midagi-ametisse, kust ma saaksin endale Norra isikukoodi või midagi, aga selle aja saime alles novembrisse. Käisin lõpuks ometi juuksuris, lõikasin oma seenesoengu maha. Neil seal polnud piisavalt head kaarditerminali, mu kaart ei toiminud ehk siis järgmine kord, kui ma tahaks sinna üksi minna, siis ma peaks võtma sula välja... Käisime veel mingites poodides, kus Olal oli vaja käia, ja läksime koju. Kodus mängisin palju Genshini ja vaatasin õhtuni Youtube'i. 

Hamar sentrum super nunnu!




FREDAG§REEDE 08.10.2021

Täna oli komm, kus me kuulasime mingit podcasti, ja ajalugu, kus me töötasime oma esitlusega. Filosoofia, kus kirjutasime oma teksti edasi, ja viimane tund prantsa, kus töötasime oma video manusega. Saime ka rohkem infot oma prantsuse reisist! Me lähme Mâconi linna märtsis ja meie juurde tulevad prantslased veebruaris. Vinge värk! Kodus oli suht kohe aeg süüa tegema hakata ja täna oli minu päev... Minu kord teha eesti toitu... Tegin ise hakklihakastet ja kartuleid! Maitses nagu päris ja ei olnud halb! Uskumatu! Päris kartsin, et ei tulnud välja, aga tuli! Teistele ka meeldis! Tegelesin siis edasi oma prantsuse videoga ning pärast vaatasime Silje ja Theodoriga Netflixist mingit keevitusvõistlust. Mängisin Genshini. 

Sain päris mitu kommentaari oma uue soengu pärast. On alanud minu väga tegus sügisvaheaeg, homme on varajane ärkamine ;)

Kommentaarid