viies nädal: sünnad ja koogid

 LØRDAG§LAUPÄEV 11.09.2021

Täna... oli rahulik päev. Vahepeal mängisime bandyt, käisime Olaga poes, aga kodupoes pole kandilisi küpsiseid NING sain teada traagilise fakti: Norras pole kohupiima ja neil pole aimugi, mis see on. Küpsisetordi poodlemine lükkus esmaspäevale. Kuulasin palju muusikat, vahepeal mängisin Genshini.

drivhus - kasvuhoone!


SØNDAG§PÜHAPÄEV 12.09.2021

Kuna Tindral oli esmaspäeval sünnipäev, siis täna peeti pidu. Maja oli täis väiksed inimesi ning nende vanemaid. Päris õudne kisa, ei julgenud väga üleval käia. Kook oli väga maitsev. Mulle jäi mulje, et Silje ja Ola on väga head peoplaneerijad, siin oli igast erinevaid tegevusi planeeritud ja vaeva oli ikka nähtud. Mina mängisin palju Genshini ja kuulasin muusikat. Tõmbasin ka tolmu ja pesin pesu.

MANDAG§ESMASPÄEV 13.09.2021

Täna olid soss, filo, mate ja norsk. Magasin hommikul 30 min sisse ja jäin esimesest bussist maha, õnneks sai Silje mind sõidutada. Olen leidnud uue pinginaabri filos ja mates! Åste (osste)! Esimest korda õppisin midagi matemaatikas ja polnud ka igav! Õppisime kasutama Geogebrat ning tänu Åstele polnud igav. Ta on juhuslikult Tallinnas käinud. Üks ainukesi pilte oli sellest vene kirikust seal vanalinnas... Kodus sõime suhteliselt kohe õhtusööki ning siis hakkasin ootama Silje kojutulekut Tindraga mingit kokasaadet vaadates. Ootasin Silje kojutulek seetõttu, et mul oli vaja minna poodi marmelaadi jahile Olaga. Tuleb välja, et marmelaad on muudes keeltes hoopis teine kraam ning marmelaadi leiab väga vähe. Enne aga tuli vahele külastus mu piirkonnaesindaja poolt. Igale vahetusõpilasele on määratud üks tugiisik ja minu oma, Hans, tuli meile koju. Ta oli siuke lõbus vanamees. Oli mingi tunnike temga jutuajamist, mõlemad vanemad olid ka. Peale seda läksime siis Olaga marmelaadi jahile. Käisime läbi kolm poodi enne kui leidsime, need olid koogikaunistuste nime all. Kodus ikka oli päris suur kergendus, kui need maitsesidki nagu päris marmelaadikommid. 

Enne valmistamist pidin kähku ära tegema oma norra keele kodutöö. Lasin Olal lugeda ja kontrollida. Ta ütles, et kõik on õige, aga väga on aru saada, et selle kirjutas keegi, kes pole kaua Norras elanud. Ma panin ka liiga palju komasid ning mõnes kohas oli sõnade järjestus vale. Üldiselt vähe vigu. Kirjut koera aitas mul teha Theodor, ilma temata oleks see võtnud päääääääris kaua. Valmis me saime ja nüüd tuleb ainult loota, et maitseb hästi. Ma olen päris löödud, kui see ei maitse hästi. Peale köögi koristamist esitasin Siljele ja Olale oma eesti kultuuri esitlust. Oli raskusi "aitäh" ütlemisega.

Täna olid Norras valimised, 100% tean rohkem Norra valimistest kui Eestis terve oma elu jooksul olen teadnud Eesti poliitikast.

TIRSDAG§TEISIPÄEV 14.09.2021

Täna olid komm, prantsa ja klassijuhatajatund. Kommis esitasin eesti kultuuri, õpetaja oli väga huvitatud ja rääkisime ka sellest hiljem. Klassijuhatajatunnis jagasin oma kirjut koera. Maitselt tuli päris hea ja õige, aga koos ta ei püsinud nagu õige. Serveerisin lihtsalt muffini paberikestes. Kodus mängisin Genshini. See nädal on minu kord aidata teha õhtusööki, seega veetsin natuke aega köögis. Pärast tuli Silje koju ninh siis käisime korra Elkjøpi elektroonika poes. Mul polnud midagi vaja, ma lihtsalt läksin kaasa. Õhtul vaatasin Youtube'ist Geowizardit ning alustasin ta legendaarset Norra sirge joone missiooni, ma keeldusin varem sdea vaatamast, sest ma ei tahtnud ennast liiga kadedaks teha.

Mul on nüüd uus bussiplaan paigas ning täna pidi kõndima täiesti Hamar sentrumisse, sain aru, et Hamar on väga armas linnake! Homme valin veel ilusama teekonna. Ma ikka armastan, kui ma suudan õige bussi peale minna. Kuulasin üht pala ja mind lõi fakt, et norra keel on ikka lahe keel. Norras on uus valitsus. Enam ei juhi Erna Solberg, vaid nüüd on keegi Jonas Gahr Støre arbeiderpartiet'st.

ONSDAG§KOLMAPÄEV 15.09.2021

Täna oli keka, norsk ja soss. Pole kunagi päriselt jalkat õppinud mängima nagu me tegime täna. Õppisime kuidas palli õigest lüüa ja nii. Norskis oli jälle üks võimatu ülesanne. Silje oli kodus teinud 52 banaanimuhvinit ning ma aitasin ka tal teha mingit kalasuppi. Vaatasin siis lõpuni Geowizardi Norra retke ning läksin bandysse. Seekord oli meeleolu bandys parem kui eelmine kord. Kodus täitsime Siljele kaarti, tal homme sünnipäev, ning kui väiksemad olid magama pandud läksime Olaga keldrisse rakfiski sööma. See on see kala, mis alla 3-aastastele on keelatud. Seekord pidavat õigem kraam olema. Koos herneleivaga maitses nagu liiga soolane popkorn. Terve maja haiseb nüüd selle järele. Mängisin Genshini.

Ma arvan, et kolmapäev on kõige aktiivsem päev nädalas. Kõigepealt keka, siis ma pean kõndima 30 min Hamar sentrumisse, et bussile saada ning õhtul on bandy. Minu jalad igatahes valutavad.


TORSDAG§NELJAPÄEV 16.09.2021

Täna oli fagdag ehk mul oli 2x90 min sosiot ja 2x90 min filot. Sosios me vaatasime filmi "Brexit: the uncivil war" ja filos vaatasime "2001: a space odyssey'd". Teises filmis ma magasin mingi 40 min. Lõunatasin nagu kuningas oma banaani, riisi, muhvini ja koogiga ning värisesin õues pooltundi. Päris külmaks on läinud siin, kuigi näitab ainult 10 kraadi. Kodus tuli jõle suur isu vaadata mingit filmi, seega juurdlesin selle üle mitu tundi ja lõpuks ikka leidsin. Vahepeal aitasin Olat remondiga ning Theodor tahtis täna headööd kallit. Jah, mängisin ka Genshini. Jalad ja parem käsi ikka rämedalt valutavad eilsest. Siljel oli täna sünnipäev, aga ma ei näinudki teda täna.

FREDAG§REEDE 17.09.2021

Täna oli komm, ajalugu, filo ja prantsa. Komm oli väga huvitav täna. Saime grupiülesande etnosentrismi ja kultuurrelativismi kohta. Pidime korraldatud abielu kohta uurima kultuurrelativistliku pilguga. See oli väga huvitav ja õppisin isegi midagi uut. Ajaloos ma kahjuks magasin suht terve egiptuse dokumentaali maha, ma ei saa midagi teha, et need auditooriumi toolid nii mugavad on. Filosoofias ei saanud "2001" mitte kuidagi selgemaks. Prantsas oli õpetaja lõpuks tagasi ning tegin kindlask, et ma tahan vahetada gruppi edasijõudnute vastu. Kodus ma ei mäletagi, mis sai. Meil olid külalised ja sõime lasanjet. Vaatasin filmi ning mu nett oli täna nii halb, et ma ei saanudki Genshini teha. Üldsegi nett on suhteliselt jama siin maal.

Sudoku killer expert 0 viga 24:41. Ma kirjutan oma rekordeid siia blogisse, et te näeks kui palju ma arenen, sest mul on koolis nii palju vaba aega. Ma ei ole harjunud, et bussisõidud on nii lühikesed, ei jõua midagi kuulatagi, kui juba oleme Ankerhageni peatusest möödas (1 peatus enne Hamar Katedralskolet).

Kommentaarid