kuues nädal: Moss ja ilus Hamar

LØRDAG§LAUPÄEV 18.09.2021

Mossi päev! Mängisin hommikul Genshini ja siis algas mitmetunnine reis Mossi. Moss on Lõuna-Norras, Oslost edasi, paikneb Oslo fjordis. Mossis sain kokku ühe minu organisatsiooni tüdrukuga, Saksamaa Marlenega. Ta näitas mulle natuke Moss sentrumit, käisime ookeanivett katsumas ja sõime Mossi eripära vinkut vahvlis, mida soovitas mulle üldsegi Åste reedel. Polnud nii hull, vahvel oli maitsev ja vorst ei maitsenud nagu midagi erilist. Marlene juures sõime kodutehtud pitsat ja vaatasime filmi. Tal oli väga vinge maja ning Moss üldiselt oli ka väga armas linnake, eriti sentrum. Võib-olla oli sellel selline vanem odavam väljanägemine. Ta sakslasest vahetusema, kellega ta vahepeal ka selles keeles pajatas, sõidutas mind tänasesse koju. Me läksime Mossi, sest Ola kasuvennal oli sünnipäev ja nii sai kaks kärbest ühe löögiga, kuna Siljel oli ju ka sünnipäev. Restorani õhtusöögist jäin mina ilma. Kasuvenna poola naine õpetas mulle poola keele hääldusreegleid. Lõpuks! Olen alati tahtnud poola keelt lugeda. Ta toitis meid surnuks tundub. Käisin ka jalutamas õhtul, sest nägin varem paar uut kandidaati minu Norra "ettevaatust, lapsed mängivad" kollektsiooni. Neid on siin nii palju erinevaid, et ma alustasin kollektsiooni. Alustasime "E.T" vaatamist ning lihtsalt hängisime.

pinnsvin - siil!




SØNDAG§PÜHAPÄEV  19.09.2021

Täna oli rahulik päev, kuna keegi ei saanud väga magada, sest Ola kasuvend liialdas natuke oma sünnipäeva napsidega. Vaatasime lastega lõpuni "E.T" ning ma magasin edasi. Mul on tunne, et Norras on see populaarne, et majal on maa peal kaks korrust ja siis keldrit loetakse kolmanda korrusena. Norra loodus on ikka uskumatu. Oslo kandis oli kõige vingem. Hullult pikad tunnelid ning tee ääres olid nagu hiiglasuured pankrannikud. Kodus ka midagi ei toimunud, õhtusööki polnud, sest kõik olid Mossist kõhud nii täis. Ma tegin endale lõpuks Geoguessri preemium konto. Lõbus.

MANDAG§ESMASPÄEV 20.09.2021

Täna olid soss, filo, mata ja norsk. Mul on tunne, et ma leidsin endale sossis permanentse pinginaabri. Tunni lõpus, kui ma olin õpetajaga just minu hinnetest rääkinud, pööras üks Synne ümber ja küsis, väga elevil, et kas ma olen vahetusõpilane. Järgnes pikk vestlus tunni lõpuni! Terve mata 90 minuti peale läks ma arvan mul umbes 3 minutit, et teha ära need 3 ülesannet, mis me tunnis tegime. Uskumatu paik. Ma vist ei tohiks enam viriseda, kui ma vahetada ei taha haha. Norskis saime õpikud, mis on 100% nynorskis. Probleeme väga sellega ei teki, pean lihtsalt endale ette kujutama, et see on Silje, kes seda teksti räägib. Apropos Silje, ta saatis mulle päeval kutse ühele vabatahtlike grupile. Eks ma siis läksingi kella viieks siis sentrumisse. Seal oli täna peale minu kokku 4 inimest ja ühesõnaga nad tegelevad sotsiaalsete ürituste korraldamise ja hädaabiga. Ega ma täiesti täpselt aru ei saanud, mis ja miks, aga see on ainult korra üle nädala ja ei maksa midagi, seega võin ka järgmine kord minna. Kodus sõime mingit ülihead kopsumöksi ning ma lahendasin sudokusid. Tegin Isabeliga videokõne.

TIRSDAG§TEISIPÄEV 21.09.2021

Täna oli komm, prantsa, klassijuhatajatund ja mate. Komm on muutumas väga huvitavaks tunniks, äkki kõige huvitavamaks? Prantsas käisin uues grupis. Õpetaja on päris prantslane, väga lahe oli kuulata ta aksenti ja siis tema päris prantsuse keelt. Jään sinna gruppi 100%. Kodus mängisin Genshinit ja käisin norsk kursusel. See on jama. 

ONSDAG§KOLMAPÄEV 22.09.2021

Täna oli keka, norsk ja soss. Kekas ma tõmbasin koheselt mingi jalamuskli ära ja pidin seetõttu kaitses passima. Sain päris palju pihta palliga, k.a näkku. Norsk oli nii huvitav, et lausa võtsin õpiku koju kaasa. Sossis me tegime ainult 20 min kordamist tööks ja siis saime vabaks. Kuna nüüd oli bussini hullult aega, otsustasin ilusama tee kasuks. Kõndisin Mjöösani ja jummel kui ilus ja hea idee see oli. Kindlasti kordan. Kodus mängisin Genshini ning kell pool 8 läksime linna, et Theodor oma skautidegruppi visata ja mind bandysse. Vahepeal aga oli tund aega aega ning läksime Siljega väiksele jalutuskäigule. Norra vanad talumajad ikka ülimalt teistsugused kui meie omad. Bandys pidin ka oma hommikuse vigastuse tõttu kaitses passima. Polnud viga, kuid arvan, et mul on homme kehal palju sinist. Norm päev.






TORSDAG§NELJAPÄEV 23.09.2021

Jällegi vaba fagdag. Sain kaua magada ning koristasin ja mängisin Genshini. Õhtul tuli esimene perevaheline konflikt, aga tegu oli hoopis arusaamatusega, seega tegelikult polnud midagi viga. Vaatasin õhtul "Shreki". Ola ütles, et see aasta oli mõni, kes ei saanudki tulla Norra vahetusaastale, sest neile ei leitud pere. Päris kahju neist.

FREDAG§REEDE 24.09.2021

Mul olid komm, ajalugu, filo ja prantsa. Mu kirjukoer kestis tänaseni ja ma sõin seda päris palju. Kodus vaatasime Theodoriga "Loraxit" ja rääkisin oma vanematega. Pooleldi hängisin Olaga samal ajal kui ta proovis meie ära kamminud netti parandada. Ei saanudki Genshinit mängida seetõttu. Koristasin ka oma toa ära.

Killer ekspert 19:25, see oli väga hea mäng. Väga lõbus. Norra kooli süsteemil ja eesti kooli süsteemil mõlemal on omad plussid ja miinused. Norras räägitakse rohkem ühiskonnast ja soovitakse, et inimesed poleksid nõmedad, Eestis on tähtis füüsika.

Kommentaarid