minust + norraga seonduv

Hallo, alle sammen!

Minu nimi on Iti, olen 16 ja otsustasin ette võtta vahetusõpilasteekonna. Sihtriigiks sai mul Norra, kuhu ma lendasin 14. augustil.

Läksin läbi eestipoolse ASSE ja norrapoolse MyEducationi ja programm läks maksma 6450,50€. Raha sain kokku vanemate, vanavanemate ja valla abiga. Väheke tuli ka ise tööl käimisest ja Facebooki postitusest.

Mu teekond saab alguse juba aastal 2019, kui käisin nädalaks Iirimaal ja peale seda tahtsin teha seda uuesti, aga pikemaks perioodiks ja teises riigis. Kuna olin õppinud juba selleks ajaks paar kuud norra keelt, siis valisin Norra. Miks ma hakkasin norra keelt õppima? Mäletaks ma vaid ise. Esimene kokkupuude Norraga toimus 2016. aasta lõpus, kui nägin Norra sarja "Skam", mis muutus kähku mu lemmikuks. Nüüdseks olen norra keelt õppinud ligi kaks aastat ja saan siin kogu aeg komplimente, et oi kui hästi ma oskan. Rohkem on mul arenenud kuulmine kui ise rääkimine ja kirjutamine.

Eestis käin Viimsi Gümnaasiumis, kus jätan ühe aasta vahele ja tagasi tulles lähen 11. klassi.

Norra pere + kool



Elan Hamari linna vallas, Innlandet maakonnas (kaardi peal märgitud). Lähim tuntud linn on Lillehammer.

Sain endale väga aktiivse ja värsket õhku armastava pere, kus on ema Silje, naftapuurijast isa Ola, kes on tihti nädalaid tööl, üheksa-aastane väikevenna Theodor ja viie-aastane õeke Tindra ning paks karvane kass Ronja, kes armastab paisid ja nurrumist.

Käin Hamar Katedralskoles, rahva suus lühemalt Kattas. Suuruselt 12. kool Norras muideks. Kool algab Norras see aasta 16. augustil.

Koolisüsteemist ja perest rohkem esimese nädala postituses.